خوزستان

فعالیت ویژه نیروهای هلال‌احمر در مناطق مرزی برای کنترل کرونا

به گزارش برگزیده های ایران از خرمشهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور امروز در یادمان شهدای شلمچه، اظهار کرد: مسافران در بدو ورود به کشور ایران حتما باید مدرکی مستند دال بر تزریق دو دُز واکسن ارائه کنند و ارائه گواهی تست پی سی آر که ۷۲ ساعت از زمان آن نگذشته باشد ضروری است.

وی عنوان کرد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر در مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی برای مراقبت و کنترل مسافران حضوری فعال داشته و مسافرانی را که علائم کرونا داشته باشند قرنطینه کرده و در صورت نیاز به درمان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز وزارت کشور اقدام لازم را در این راستا انجام می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر در زمینه واکسیناسیون فعالیت گسترده‌ای داشته ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۲ میلیون دُز واکسن کرونا از سوی جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است.

کولیوند به برنامه‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: این نهاد در چهار محور از جمله امداد و نجات، تغییرات اقلیمی و نیز آمادگی در زمینه پیشگیری، پیش بینی، پاسخ و ریکاوری در حوادث و بلایا در راستای گام دوم انقلاب با کمک سازمان داوطلبان و جوانان، اهداف و برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده جمعیت هلال احمر مسائل بین المللی در زمینه تدارکات پزشکی و سلامت و نیز موارد اقتصادی مرتبط را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا