خراسان شمالی

فعالیت ۶۱ دفتر اسناد رسمی در خراسان شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، محمدعلی قجری، رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: لایحه جدید الزام به تنظیم سند رسمی که نیاز به تایید مجلس و شورای نگهبان دارد در صورت تصویب نهایی تاثیر چشم گیری در کاهش پرونده‌های قضایی که درباره بحث اسناد عادی هستند، خواهد داشت.

وی گفت: این لایحه تاثیر زیادی در جلوگیری از بحث زمین خواری، جنگل خواری و دریا خواری و کلاهبرداری‌های متعدد دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان شمالی افزود: در حال حاضر ۶۱ دفتر اسناد رسمی در سراسر خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند که در این دفاتر علاوه انجام وظایف تعیین شده، مشاوره رایگان به متقاضیان در خصوص انواع معاملات، قراردادها، ضمانت نامه ها،رضایت نامه، اقرارنامه،قوانین حقوق ثبتی، وکالت و تعهد داده می شود.

قجری با اشاره به ثبت اجاره نامه املاک و سند خرید منزل در دفاتر اسناد رسمی با هزینه بسیار پایین تصریح کرد: قراردادهای ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی بدون توجه به تاریخ ثبت سایر قراردادها، ارجع بر تمام قرارداد و قولنامه های ثبت شده است.

وی بیان داشت: به عنوان مثال اگر کسی ملکی را خریداری کرده باشد و در دفاتر اسناد رسمی این معامله را ثبت کرده باشد و بعدا مشخص شود، ملک مورد نظر در گذشته در بنگاه معاملات مسکن نیز به شخص دیگری به فروش رفته است، قرارداد ملک ثبت شده در دفتر اسناد رسمی ارجع بر سایر قراردادها است و سایر معاملات باطل است.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا