اخبار ورزشی

فلاح: از بین همین پهلوانک‌ها قهرمانان جهان و المپیک درمی‌آیند/ آذرپیرا می‌تواند مدال جهانی بگیرد

فلاح: از بین همین پهلوانک‌ها قهرمانان جهان و المپیک درمی‌آیند/ آذرپیرا می‌تواند مدال جهانی بگیرد

– اخبار ورزشی –

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره برگزاری جشنواره کشتی آزاد خردسالان استان تهران تحت عنوان «جام پهلوانک‌ها» اظهار داشت: در واقع با یک تیر دو نشان زدیم، هم از حاج آقا طالقانی که این همه برای کشتی زحمت کشیده است قدردانی کردیم و یک الگو برای همه استان‌ها بود که از پیشکسوت و قهرمان خود، کسی که سال‌ها در خدمت کشتی بوده، قدردانی کنند. خوب است بقیه هم از این موضوع الگوبرداری کنند و تا زمانی که پیشکسوتان ما زنده هستند مقام‌شان را گرامی بدارند، نه اینکه بعد از درگذشت‌شان جام بگذارند. محمدرضا طالقانی علاوه بر اینکه خودش مورد تقدیر قرار گرفت و مسابقات به نامش بود، آمد و به گردن کشتی‌گیران مدال انداخت و این هم از لحاظ روحی برای خودش و هم آن بچه‌ها خیلی خوب بود. امیدوارم توانسته باشیم یک گوشه از زحماتش را جبران کرده باشیم. بُعد دیگر این کار هم پشتوانه‌سازی در کشتی بود.

طالقانی: اکبر فلاح منت بر سر من گذاشت/ همیشه سعی کرده‌ام همه را آشتی دهم

 

وی ادامه داد: هیئت کشتی تهران این کار را انجام داد. شاید خیلی‌ها فقط برگزاری این جشنواره را به اسم بدانند، ولی دوستان زیادی از جمله اسپانسرها ما را در اجرای آن یاری کردند. خود هیئت کشتی و همه کارمندانش خیلی زحمت کشیدند. مربیان تهرانی که با کشتی‌گیران‌شان آمدند، بچه‌هایی که همراه با خانواده‌های‌شان آمدند و … همه اینها برای کشتی صحنه‌های قشنگی را رقم زد و نباید فقط به اسم یک نفر نوشته شود.

مربی سازنده کشتی تهران با اشاره به اینکه حضور مادر و پدرها کنار بچه‌ها از نظر روحی خیلی برای‌شان خوب بود، تأکید کرد: خردسالان و پهلوانک‌ها آمدند و در این کار بزرگ سهیم شدند. شاید همین‌ها هشت سال دیگر کشتی استان تهران و حتی کشور را بسازند و از بین آنها قهرمانان جهان و المپیک هم دربیاید. خانواده‌های‌شان کنارشان بودند و دیدیم که بعضی مادرها بچه‌ها را گرم می‌کردند، اینها صحنه‌های قشنگی بود. خانواده‌ها کشتی را دوست داشته باشند بیشتر به بچه‌ها توجه و امکانات می‌دهند.

اکبر فلاح در مورد تجلیلی که از پیشکسوتان به عمل آمد، نیز گفت: آن چیزی که برنامه‌ریزی کرده بودیم تجلیل از نزدیک ۴۰ نفر از قهرمانان قدیمی از جمله ابراهیم جوادی، محمدابراهیم سیف‌پور، علی‌اکبر حیدری، منصور برزگر و خیلی از پیشکسوتان دیگر بود و آنها هم خوشحال بودند. پیشکسوتان دیده شوند، برای کشتی خوب است. آنها این همه زحمت کشیده‌اند و عمرشان را در ورزش گذاشته‌اند. پیشکسوت احترام می‌خواهد.

قهرمان پیشین کشتی جهان راجع به اعزام کشتی‌گیر تهرانی به تورنمنت مجارستان در وزن ۹۲ کیلوگرم تصریح کرد: هدف این بود که کامران قاسم‌پور را برای المپیک به ۹۷ کیلوگرم بیاورند، اما حالا یک ۹۷ کیلو را می‌خواهند به ۹۲ کیلو ببرند. البته آذرپیرا کشتی‌گیر سنگینی نیست و وزن بدنش ۹۵ کیلوگرم است. سه کیلو کم کردن برای یک سنگین وزن مشکلی ایجاد نمی‌کند. آذرپیرا جوان آینده‌داری هم هست و حتماً می‌تواند مدال جهانی بگیرد. وقتی در همه رده‌های سنی مدال گرفته است، اگر به او فرصت بدهند از آن استفاده خواهد کرد.

فلاح افزود: وقتی مسابقه انتخابی خوب بگذارند، نفرات اول، دوم و سوم هر وزن مشخص می‌شوند و نیاز به بالا و پایین بردن کشتی‌گیران نیست و تا نفر اول مثلاً ضرب خورد، وضعیت پیچیده نمی‌شود. باید طوری کشتی‌گیر بسازیم که کسی را از ۹۰ به ۱۰۰ کیلوگرم نبریم یا کشتی‌گیر ۹۷ کیلو را در ۹۲ کیلوگرم استفاده نکنیم.

مدیر تیم‌های کشتی آزاد استان تهران در خاتمه گفت: از همه خانواده‌هایی که برای این جشنواره (جام پهلوانک‌ها) به سالن هفت تیر آمدند و اجازه دادند فرزندان‌شان کشتی بگیرند، تشکر می‌کنم. کار خیلی قشنگی بود که خانم‌ها هم در سالن بودند. وقتی خانم‌ها در فضاهای ورزشی حضور داشته باشند همه آقایان مراقب رفتارشان هستند. امیدوارم این کار در همه رده‌های سنی ادامه داشته باشد.

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا