کرمانشاه

فواید «وحدت» باید برای جوانان تبیین شود 

فواید «وحدت» باید برای جوانان تبیین شود 

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: استان و شهرستان کرمانشاه دارای تنوع قومی و مذهبی از جمله اهل سنت، شیعیان و اهل حق است که در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: این مذاهب و اقوام قرابت و نزدیکی طی سال‌های گذشته داشتند و اگر به پیشینه انقلاب اسلامی بازگردیم یکی از مواردی که حتی از پیش از انقلاب هم مورد توجه دشمنان بوده و به نوعی برای آن در کشور ایران برنامه‌ریزی کردند و با ظهور انقلاب اسلامی بیشتر رایج شده در ٢ موضوع دیده می‌شود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: نخست بر روی ملی گرایی و تقویت و تعصب نژادی و قومی در کشور ایران تمرکز کردند و دیگر در زمینه تحریک تعصبات فرقه‌ای از جمله شیعی و سنی تلاش کردند.وی گفت: ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در واکنش به این ٢ سیاست خصمانه عنوان کردند، از ملی گرایی خطرناک تر و غم انگیزتر ایجاد اختلاف بین اهل سنت و شیعیان و تبلیغات دشمن ساز و فتنه انگیز بین آن‌ها است.

آمویی ادامه داد: بر اساس بیانات امام خمینی (ره) باید به چند نکته توجه کنیم نخست اینکه معنا و مفهوم وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی را در قالب جهاد تبیین اعلام کنیم چرا که قشری از جامعه اهل سنت و شیعه معنا و مفهوم وحدت و ضرورت آن را خصوصا در قشر جوان نمی‌دانند و باید بر روی این مفهوم کار کرد.

وی تشریح کرد: مقام معظم رهبری هم در این زمینه فرمودند، معنای اتحاد بین ملت‌های اسلامی به نوعی در مسائل مربوط و همسوی جهان اسلام باید مد نظر قرار گیرد.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: در بعد داخلی هم این اقشار در استان کرمانشاه به دلیل قرابت های موجود زندگی مسالمت آمیزی با یکدیگر داشتند.

وی تأکید کرد: مراودات و ازدواج هم بین مذاهب مختلف وجود دارد و همدلی را شاهد هستیم اما لازم است که این تبیین شود و فواید ناشی از وحدت خصوصا برای جوانان مورد توجه باشد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا