فارس

فیروزآباد باید صنعت‌محور شود

به گزارش برگزیده های ایران از فیروزآباد، جلسه هم اندیشی از سوی محمد مهدی فروردین، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جهت بیان مطالبات مردم و رفع مشکلات کارخانه سیمان با حضور فرماندار، رئیس شورای شهر، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

محرومیت در فیروزآباد

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند بیان داشت: متاسفانه در شهرستان فیروزآباد با وجود ظرفیت‌های فراوان، پیشرفت و رشد چندانی نداشته و امید داریم با تعامل متقابل با صنایع بزرگ در منطقه حتی الامکان از محرومت منطقه بزدائیم.

محمدمهدی فروردین با طرح سوالی مبنی بر اینکه صنعت برای شهرستان فیروزآباد چه منافعی داشته است، افزود: وقتی تابلو کارخانه سیمان به نام فیروزآباد است انتظار می رود مدیران کارخانه هم خودشان را اهل فیروزآباد بدانند.

وی ادامه داد: مردم جهت رفع مشکل اشتغال، احداث صنایع دیگر از مسئولان انتظار دارند و این مهم نیازمند همدلی مدیران شهرستان و کمک متقابل صنایع بزرگی همچون کارخانه سیمان می‌باشد.

فروردین اضافه کرد: امروز مسئولان فیروزآباد این آمادگی را دارند که جهت توسعه شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند با بیان این که امروز کارخانه سیمان فیروزآباد به عنوان یک ظرفیت و برند فراتر از ملی روی آن حساب می‌کنیم، گفت: هم به لحاظ محصول و هم به لحاظ سلامت کارکنان و مدیران مجموعه با توجه به وجود این ظرفیت از وزیر کار و رفاه اجتماعی دعوت کرده و جهت بازدید و توسعه فازهای بعدی کارخانه به شهرستان سفر داشته باشد.

فروردین با بیان اینکه فیروزآباد در بحث خدمات کشوری نیز مورد اجحاف واقع شده است و این در حالی است که با توجه به ترکیب جمعیت شهری، روستایی و عشایری پتانسیل انسانی زیادی در این شهرستان نهفته است تصریح کرد: در همه مسائل فیروزآباد حرفی برای گفتن داشته و انتظار می‌رود در بحث مبلمان شهری و کمک‌های مالی به شهرداری و فراتر از مسئولیت اجتماعی با شهرستان تعامل برقرار شود.

لزوم حضور مسئولان میان مردم

فرماندار فیروزآباد در این جلسه با اشاره به شرایط حساس کشور با تاکید بر لزوم حضور مسئولان در میان مردم و ایجاد اعتماد عمومی اظهار داشت: می‌بایست مسئولان بر این مبنا تصمیم گیری کنند و از تمام ظرفیت ها و منابع برای رفع مشکلات استفاده شود.

حسین آرگیو بیان افزود: با توجه به اینکه صنایع، محور توسعه شهری است خواستار انجام درست مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ در منطقه با همفکری مسئولان و مرتفع شدن مشکلات و معضلات شد.

کارخانه سیمان فیروزآباد به تعهد ۵۰۰ هکتار فضای سبز عمل کند

در ادامه رئیس شورای شهر فیروزآباد با تاکید بر خوب و صبور بودن مردم این شهرستان، مطالبه‌گر نبودن مردم را یکی از دلایل عقب ماندگی فیروزآباد از شهرهای هم جوار آن دانست.

مسلم اولاد با بیان اینکه کارخانه سیمان در ابتدای اخذ مجوز تأسیس، متعهد شد ۵۰۰ هکتار فضای سبز برای فیروزآباد احداث کند ابراز واشت: طی این مدت بیش از ۲۵ سال مذاکراتی انجام شد که به دلیل عدم نظارت از سوی فرمانداری وسایر دستگاه‌ها نتیجه ای در بر نداشته است.

وی افزود: کارخانه سیمان فیروزاباد با وجود در آمد هنگفت و استفاده از منابع این منطقه اگر نفع آن به مردم فیروزآباد نرسد جای بسی تامل است.

اولاد گفت: با توجه به تعهد و توافقات پیشین از مجموع ۵۰۰ هکتار فضای سبز تعهد داده شده، بابت تخریب منابع طبیعی، این وظیفه بنده مسئول است که خواسته مردم را مطالبه کنم و حدود ۴۰ هکتار از این تعهد در پارک جنگلی جنب تپه شهدای گمنام هزینه شود.

رئیس شورای شهر فیروزاباد خاطرنشان کرد: چاه آب در منطقه تپه شهدای گمنام حفر و آزمایشات آب و خاک آن انجام شده که نیازمند فضا سازی و عمل به تعهد کارخانه سیمان است.

اولاد در خصوص مطالبه دیگر مردم و راه اندازی دفتر فروش کارخانه سیمان در فیروزآباد بیان داشت: مردم مطالبه دارند چرا کارخانه سیمان دفتر فروش در شهرستان بصورت فعال ندارد و از امکانات آن بی بهره هستند.

وی همچنین با بیان این که امروز شهرداری فیروزآباد با تنگناهای مالی روبرو است و مکاتبه‌ای در این خصوص با کارخانه سیمان صورت گرفته که حدود ۵۰۰ معبر بدون آسفالت در شهرستان فیروزآباد وجود داشته، خاطرنشان کرد: بحث خرید قیر با تنگناهای مالی میسر نمی باشد از این رو مکاتبه‌ای در این خصوص و ورود به فناوری بتن Rcc جهت بهره گیری در معابر داشته ایم که خواستار مساعدت کارخانه سیمان فیروزآباد هستیم.

به گزارش فارس، افزایش سطح خدمات اجتماعی کارخانه به شهرستان فیروزآباد، راه اندازی دفتر فروش در فیروزآباد، ارتقای پرسنل بومی با سابقه در سمت های مدیریتی کارخانه، مشارکت در طرح های عمرانی و توسعه فضای سبز شهرداری، مشکلات بیمه و بازنشستگی کارگران، آزادسازی کد رانندگان فیروزآبادی، رفع مشکل قطع برق و تامین سوخت جایگزین کارخانه از جمله مطالباتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا