کردستان

فیلم‌ساز کردستانی تندیس جشنواره «سلیمان سلامت» را کسب کرد

آرزو فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار داشت: «تک سرفه» به کارگردانی یدالله فاتحی فیلم‌ساز باتجربه سنندجی در جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلامت» موفق به دریافت، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و لوح تقدیر از سوی مقام وزارت بهداشت شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: این مستند کوتاه در اولین حضور خود در جشنواره یادشده موفق به دریافت این مقام کشوری شد.

وی خاطرنشان کرد: تولید مستند بازسازی شده «تک سرفه» در تایم ۱۵ دقیقه‌ای با کارگردانی یدالله فاتحی و با همکاری و همراهی مراقبین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در قالب سه داستان، چالش‌های موجود در دوران شیوع اپیدمی کرونا در استان از جمله انگ بیماری، ترس از مراجعه به بیمارستان به دلیل آلودگی بیشتر، ترس از طردشدن در اجتماع و تنهایی، دلتنگی، استرس و اضطراب را به تصویر می‌کشد.

به گفته فلاحی، مستندسازی کرونا به عنوان بزرگترین چالش قرن اخیر در حوزه سلامت با هدف نگهداشت تلاش‌های ارزشمند مدافعان سلامت، مدیریت دانش به عنوان سندی برای آیندگان، ثبت همراهی و همدلی مردم برای حل این بحران و انتقال تجربیات این اپیدمی است.

یدالله فاتحی کارشناس سمعی و بصری و از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کردستان است که، چندین جایزه ملی و بین‌المللی و جایزه برترین تدوین‌گر هفدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما را در کارنامه خود دارد.

جشنواره «سلیمان سلامت» در ایام دومین سالگرد شهادت حاج قاسم و با هدف به تصویرکشیدن جانفشانی و تلاش‌های کادر درمان سراسر کشور در دوران شیوع کرونا به میزبانی کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا