کردستان

قانون امر به معروف و نهی از منکر لازم‌الاجراست/منشا بسیاری از پرونده‌ها، ترک فریضه امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان صبح امروز در نشست سازمان‌های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: منشا بسیاری از اختلافات و پرونده‌های شکوائیه، ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که اگر این فریضتین به جایگاه خود برسد قطعا از اختلافات و تنش‌ها پیشگیری خواهد کرد.

دادستان مرکز استان کردستان عنوان کرد: امر به معروف ارزش‌ها را در جامعه ترویج می‌کند و ترک آن ارزش‌ها در جامعه را کم‌رنگ می‌کند.

وی همچنین گفت: قبح‌زدایی از واجبات الهی و معروفات به امر کریه و در نهایت موجب گسترش منکرات خواهد شد.

جباری خاطرنشان کرد: ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر یکی از مجمع‌های مبارک است که وظیفه جاری و ساری کردن این فریضتین در جامعه دارد و در مروج خوبی‌ها و نهی از منکرات تاثیرگذاری خوبی داشته است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر جزو ۱۰ اصول قانون اساسی است، قانون امر به معروف و نهی از منکر لازم‌الاجراست و ضمانت اجرایی دارد و باید از کل به جزء برسد و تنها نباید به ادارات خلاصه شود بلکه اجرای آن وظیفه تمام آحاد جامعه و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز هست.

به گفته دادستان مرکز استان کردستان، اجرای امر به معروف و نهی از منکر قائم به شخص و اداره نیست و تغییر و تحول مسوول و یا دولت نباید بر اجرای این مهم تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: یکی از وظایف رکین در کشور، نظارت بر اجرای قانون است و از آنجایی که امر به معروف و نهی از منکر، قانون است لذا باید نظارت بیشتری صورت گیرد و با کوتاهی در این زمینه باید برخورد کرد.

جباری تاکید کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید بیشتر جنبه تذکری باشد ضمن اینکه اداراتی و نهادهایی که در این زمینه فعالیت دارند، شناسایی و تشویق شوند.

وی در ادامه گفت: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تکلیف قانونی دستگاه قضاست و پرونده‌های مربوط به این موضوع در یکی از شعب بازپرسی در دادگستری بررسی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ادامه داد: امروز یکی از مصادیق معروف تلاش مضاعف خدمتگزاران نظام و تلاش برای حل مسایل و مشکلات مردم است.

وی عنوان کرد: سستی و بی‌توجهی زیبنده مسوولان و ادارات نیست و ستاد امر به معروف می‌تواند با ابزار الهی امر به معروف در شناسایی منکرات و بعد نظارت و تسهیلگری به ارائه خدمات به مردم کمک کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا