بوشهر

قبض‌های نجومی آب روستاهای دشتی عادلانه نیست

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام کربلای ۴ اظهار داشت: شهرستان دشتی در این عملیات ۱۷ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که یاد این شهدا برای همیشه در تاریخ این شهرستان و کشور جاودان مانده است.

وی بیان داشت: تقدیم ۲۳۴ شهید سرافراز از سوی مردم این دیار بهترین دلیل بر نقش بارز دشتیاتی‌های قهرمان در دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

امام جمعه خورموج گفت: یادواره ویژه بزرگداشت سالروز شهادت شهدای کربلای ۴ شهرستان برای اولین بار با تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر امشب برگزار می‌شود که لازم است از توجهی که مسؤولان شهر و شهرستان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند تشکر و قدر دانی کنم.

زاهددوست با گرامیداشت فرا رسیدن ۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت افزود: یکی از نشانه‌های پویایی انقلاب این است که حوادثی مانند فتنه سال ۸۸ و جوشش و خروشی چون یوم الله ۹دی باعث فیلتر خواص انقلاب و خالصی و ناخالصی طلحه و زبیرها آشکار شود.

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی فیلتر خواص بود و اگر چنین نمی‌شد ضربه‌ها و خسارت‌هایی که این افراد در آینده بر نظام وارد می‌آوردند بسیار بدتر و جبران ناپذیرتر از فتنه ۸۸ بود.

زاهددوست با اشاره به یکم دی ماه که به عنوان روز خورموج نامگذاری شده افزود: بهترین برنامه برای روز خورموج معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های این شهر زیبا و البته متاسفانه محروم به عنوان مرکز شهرستان دشتی در سطح ملی و بین المللی است.

امام جمعه خورموج باقدر دانی از برگزاری رزمایش مقتدرانه پیامبر اعظم، که توسط پاسداران مخلص و جان بر کف و نیروهای زمینی، دریایی و هوا فضای سپاه در سواحل بوشهر، هرمزگان و خوزستان اجرا شد گفت: این رزمایش عظیم هشدار قاطع به یاوه گویی‌های رژیم صهیونسیتی بود که اخیراً با پررویی جمهوری اسلامی را تهدید کرده بود که به مراکز هسته‌ای ایران حمله می‌کند.

وی افزود: تهدید حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران هم در داخل و هم‌در خارج شبیه یک طنز مضحک است؛ شعار نخ‌نمای «گزینه نظامی روی میز است» در سالهای گذشته بارها تکرار شد. اما آن شعار امروز کمتر تکرار می‌شود و به‌جای آن، شعار «گزینه‌های دیگر روی میز است» تکرار می‌شود.

خطیب جمعه خورموج گفت: خود آمریکایی‌ها هم صراحتا اعلام کرده‌اند که منظور آن‌ها از گزینه‌های دیگر، گزینه نظامی نیست بلکه تاکید دارند تنها راه‌حل مشکلاتشان با ایران، دیپلماسی و مذاکره است.

زادهددوست ادامه داد: واقعیت این است که با وجود اینکه حمله نظامی به ایران یکی از آرزوی‌های دشمنان ماست اما به فضل خداوند و عنایت امام زمان (عج) این آرزو را به گور خواهند برد چرا که انسجام و همبستگی ملی در کنار قدرت و توان نظامی ما، را به یک قدرت بزرگ فرا منطقه‌ای تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه امروز مطالبه ملت ایران از نظام اسلامی واکنش محدود به تجاوزات دشمن نیست بلکه مطالبه ملت ایران ضربه تمام کننده به دشمن است گفت: علاوه بر این امروز محور مقاومت هم تشنه ورود به مرحله ضربه تمام کننده هستند و بارها هم اعلام کرده‌اند مترصد فرصتی برای ورود به ضربه تمام کننده و پشیمان کننده به دشمنان هستند بنابراین اگر رژیم نحس صهیونیستی دست از پا خطا کند بفرمان رهبر و اماممان تل‌آویو و حیفا را بر سرشان خراب و با خاک یکسان خواهیم کرد.

زاهددوست با اشاره به مسؤولیت اجتماعی شرکت سیمان دشتی گفت: بعد از مطالبه‌گری از کارخانه سیمان از طریق تریبون نماز جمعه که این کارخانه باید به مسؤولیت‌های اجتماعی خود عمل کند دیداری را با مدیر عامل کارخانه سیمان داشتیم که فرماندهی سپاه هم حضور داشتند و به صورت حضوری هم از ایشان این موضوع را خصوصا مشارکت کارخانه سیمان در پروژه احداث راه ارتباطی لاور مطالبه کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایشان هم قول همکاری و مشارکت در این پروژه و انجام مسؤولیت‌های اجتماعی خود را دادند که تشکر می‌کنم و امیدوارم با پیگیری‌های مستمر بتوانیم این وعده‌ای که آقایان داده‌اند به ثمر و نتیجه به نفع مردم آن منطقه برسانیم.

امام جمعه خورموج ابراز داشت: واقعا این از دایره عدل و انصاف خارج است که کارخانه سیمان از معادن این منطقه فقط به فکر پر کردن جیب خودشان باشند و در عرصه اجتماعی یا فرهنگی کوچکترین قدمی را برای خدمت و گره گشایی در کار مردم محروم آن منطقه برندارند.

زاهددوست به مسئله کمبود آب پرداخت و اظهار داشت: قبض‌های نجومی آب خصوصا در روستاها عادلانه نیست و باید به صورت جدی رسیدگی شود. اداره آب دقت کند مبادا منازل مسکونی مردم را اقامتگاه غیر دائم تعریف کرده باشد و موجب نارضایتی مردم عزیز فراهم شود.

امام جمعه خورموج گفت: کمبود آب عذر موجهی برای فشار حداکثری به مردم و قطع آب و جمع آوری کنتور آب مردم نیست و اصلا با تدابیر و سیاست دولت انقلابی سازگار نیست؛ در هر منزل روستایی ممکن است چند درخت از قبل کاشته یا چند راس دام هم داشته باشند که بادرآمد آن ارتزاق می‌کنند نباید به صرف یک بخشنامه به مردم فشار بیاورید باید مردم را درک، مشکلات آن‌ها را باور و با مردم همدردی کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا