کردستان

قرارگاه امنیت غذایی با محوریت کنترل قیمت‌ها در کردستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، محمدفرید سپری شامگاه امروز در اولین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان اظهار کرد: بازار مملو از اجناس است و هیچ مشکلی در تامین مایحتاج مردم در کشور و استان نداریم.

وی اذعان داشت: تنها مشکل ما گران‌فروشی موجود در بازار است که قرارگاه امنیت غذایی به زودی در این راستا ورود خواهد کرد.

وی افزود: در شرایط سخت کشور، مسئولیت تولید و عرضه محصولات و کنترل بازار محصولات کشاورزی به این سازمان محول شده است و ما با تمام توان در این راستا اقدام خواهیم کرد.

سپری تصریح کرد: باید برای حمایت از کشاورز به سمت کشاورزی قراردادی برویم تا معیشت کشاورز بهتر شود و بهره‌وری و تولید افزایش یابد.

وی کشاورزی قراردادی را خدمتی مفید و قابل ارائه به کشاورزان دانست و تاکید کرد: باید در تولید تمام محصولات، کشاورزی قراردادی به کار گیری شود و به یک فرهنگ عمومی در بین بهره‌برداران تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و نیز بخش خصوصی با همکاری شرکت غله و خدمات بازرگانی  برای حمایت از گندم کاران استان اقدام به عقد قرارداد برای خرید گندم می‌کنند.

وی افزود: از روز شنبه ۶ آذر تعاون روستایی کردستان با همکاری جهاد کشاورزی اقدام به عقد قرارداد با گندمکاران استان خواهد کرد.

جمال صالحی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان هم در این جلسه گفت: ذخایر استراتژیک، بیشتر از سال‌های قبل در استان ذخیره‌سازی شده و در صورت لازم به بازار عرضه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کار قرارگاه امنیت غذایی در این شرایط بسیار سنگین است و باید مردم و اصناف هم در این راستا دستگاه‌های نظارتی را حمایت کنند.

صالحی تصریح کرد: مردم باید ناظران و سفیران تنظیم بازار باشند و اصناف هم در راستای اجرای وظایف خود بر بازار نظارت لازم را داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم اظهار کرد: این قرارگاه در شرایط غیرعادی و گران‌فروشی حاکم بر بازار شروع به کار کرده و باید تمام دستگاه‌های نظارتی با همکاری و هم فکری هم در این راستان عمل کنند.

سیداحمد ذکریایی‌نژاد افزود: مهمتر از نظارت بر قیمت محصولات در بازار، نگاه و حمایت ویژه از بخش تولید است که باید این قرار گاه در راستای حمایت از تولید کنندگان و شروع به کار مجدد واحدهای غیر فعال با برنامه و مصمم اقدام کند.

وی تاکید کرد: باید یکی از موضوعات مهم جلسات این قرارگاه توجه به  رفع موانع تولید باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا