فارس

لامردون; نخستین جشنواره فرهنگ و هنر بومی در لامرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزرای فارس از لامرد، دبیر جشنواره لامِردون صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایده برگزاری نمایشگاه لامِردون اظهارداشت: در قدم اول، طی نشستی که با بانوان رابط ادارات داشتیم طرح اقتصاد بومی، هویت لامردی، اشتغال ملی، آشنایی و پاسداست آداب نیاکان و زندگی سالم بیان و مقرر شد هر اداره، در زمینه ای که میتواند همکاری لازمه را انجام دهد؛ خوشبختانه ادارات، انجمن های هنری و مردم نهاد و صنایع از پیشنهاد ارائه شده حمایت کردند.

سعیده صداقت افزود: در قدم دوم کارآفرین را شناسایی و برای حضور در چنین جشنواره ای دعوت کردیم و بدین ترتیب جشنواره رویه جدی تری به خود گرفت و کارگروه های مختلفی چون روابط عمومی و کمیته تبلیغات، مالی و پشتیبانی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی، غذاهای محلی و بنیاد آفتاب، کودکان، گویش محلی و مراسم سنتی، موزه ها و گردشگری، مدیریت، محیط زیست و اجرایی و افتتاحیه شکل گرفت.

صداقت با نیم نگاهی به نامگذاری این جشنواره تصریح کرد: برای نامگذاری نمایشگاه یک طوفان فکری شکل گرفت و این میان «لامِردون» به عنوان اسم منتخب با رای اکثریت اعضا برگزیده شد.

دبیر جشنواره لامِردون از استقبال بی نظیر متقاضیان برای حضور در این جشنواره خبرداد و گفت: با اعلام فراخوان برگزاری جشنواره و واگذاری غرفه های آن به علاقه‌مندان، به صورت چشمگیری از مناطق برون شهرستانی و استانی متقاضیان حضور در نمایشگاه شدند.

این فعال فرهنگی لامردی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم بیش از ۲۵ غرفه مجزا که هر کدام از آنها ۲ الی ۳ هنرمند مدیریتش را برعهده دارند ایجاد کنیم.

سعیده صداقت با بیان اینکه جشنواره لامِردون در راستای یادآوری اصالت‌ بیخه جات تداوم خواهد تأکید کرد: بازی بومیمحلی، اجرای مسابقات آشپزی، میزگرد های شبانه نویسندگان تاریخِ بیخه جات، موسیقی های محلی، شعرها و گویش محلی، آیین و مراسمات سنتیبومی، عرضه صنایع دستی، موزه مردم شناسی منطقه، محیط زیست و معرفی حیات وحش و نباتات بومی، مسابقات کودکان، فروش صنایع دستی و موادغذایی سنتی، تجلیل از غرفه داران و همیاران برتر برگزاری نمایشگاه و … از برنامه های مختلف این جشنواره است.

دبیر جشنواره لامِردون توانمندی افراد را شاخص انتخاب آنان به عنوان مدیران کمیته های مختلف جشنواره عنوان کرد و گفت: بازدید از غرفه های جشنواره برای عموم مردم بصورت شیفت عصر و از ساعت ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۱:۳۰ آزاد است؛ همچنین بازدید مهمانان کشوری و استانی نیز پیش بینی شده است که با قطعیت حضور آنان، اعلام عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/ف/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا