زنجان

لزوم احیای حق‌آبه شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، حجت‌الاسلام مهدی منصوری در جلسه شورای اداری شهرستان طارم به مطالبات مردم شهر طارم اشاره و اظهار کرد:  جاری شدن آب در رودخانه‌های قزل اوزان و نبود جاده‌های دسترسی از مشکلات این شهرستان است که اگر حل شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
امام جمعه آب‌بر با بیان اینکه ۵۰ درصد از زیتون و ۴۷ درصد سیر کشور در طارم تولید می‌شود، افزود: این شهرستان بیش از ۶۵ نوع محصول کشاورزی تولید می‌کند، اما یک سردخانه ندارد.
وی با بیان اینکه کشاورزان این شهرستان اغلب گوجه فرنگی را بدون برداشت به دلیل پایین بودن قیمت و بالا بودن هزینه‌ها در زمین رها می‌کنند، افزود: این مشکلات به دلیل عدم رعایت حق‌ابه شهرستان طارم است.
امام جمعه آب‌بر با بیان اینکه ۲۲ رودخانه طارم به رودخانه قزل اوزن وارد می‌شود،  ولی این شهرستان باید از شهرستان میانه آب خریداری می‌کند که از همین الان گفتند که سال آینده آب نمی‌دهیم، ادامه داد: تخصیص آب و یک چاه برای روز مبادا در این شهرستان می‌تواند به کاهش مشکلات کمک کند.
وی افزود: یادمان باشد بیش از یک میلیارد متر مکعب از آب رودخانه‌های شهرستان در سد منجیل سرازیر و جمع شود ولی کشاورزان طارم در تابستان با مشکل مواجه و درخت‌های زیتون آن‌ها خشک شود.
امام جمعه آب‌بر انبود زمین ورزشی، مشکلات موجود در بیمارستان، لزوم ارتقای بیمارستان، عدم استقرار پزشکان متخصص در این شهرستان را از جمله مشکلات این شهرستان است.

 رضا علی انبارلویی هم در این جلسه با تشریح موقعیت این شهرستان در استان اظهار کرد: مردم این شهرستان درآمد خود را از طریق کشاورزی کسب می‌کنند. فرماندار طارم با بیان اینکه کشاورزی این شهرستان وابسته به رودخانه قزل اوزن است، افزود: رودخانه قزل اوزن چند سالی است که در خردادماه و تابستان خشک می‌شود به همین دلیل کشاورزی شهرستان به شدت دچار مشکل می‌شود.
 وی بر ضرورت پیش‌بینی آب پایدار برای شهرستان طارم تاکید کرد و گفت: این برنامه‌ریزی باید دراز مدت باشد تا بتوان نیبت به حل مشکلات امیدوار بود.
وی با بیان اینکه نیازهای آبی مردم شهرستان طارم در تابستان از آذربایجان شرقی تامین می‌شود و در این رابطه شهرستان ۵ میلیارد تومان بدهی دارد که باید از کشاورزان تامین شود که مشکلات خاص خود را دارند، تصریح کرد: این در حالی است که آب ۲۲ رودخانه شهرستان وارد قزل اوزن شده و بدون هیچ برداشتی از شهرستان خارج می‌شود.

انبارلو با تاکید بر وجود مشکل برای آب شرب در آب‌بر و همچنین روستاها در شهرستان طارم گفت:شاید تعریف طارم به عنوان منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی و مشکلات را کاهش دهد.
 فرماندار طارم منطقه ویژه کشاورزی شدن را موجب جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: دیگر مشکل این منطقه محورهای مواصلاتی نامناسب است که بنا به گفته سرمایه‌گذاران موجب فرار سرمایه از این شهرستان می‌شود.
انتهای پیام/۷۳۰۰۴

شهردار چورزق هم در این جلسه به ظرفیت‌های این شهر اشاره کرد و گفت: این شهر ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که در کنار رودخانه قزل اوزن می‌تواند مورد استفاده برای جاذبه گردشگری قرار گیرد.
مسؤول کمیته سلامت شهرستان طارم هم در این جلسه به مشارکت بالای ۸۰ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات گذشته اشاره و تصریح کرد: ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی نقش مهمی در این آمار مشارکت داشد.
واحد علی حیدری با بیان اینکه بیمارستان شهدای طارم ۳۰ سال پیش احداث شده است، افزود: تجهیزات این بیمارستان با گذشت زمان فرسوده شده و همین موضوع موجب نارضایتی مردمی شده است.
وی با برشمردن نیازمندی‌های بیمارستان شهرستان طارم افزود: این بیمارستان در همه ابعاد کمبودهایی دارد که باید نسبت به آن اقداماتی انجام شود.
انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-11-19 10:04:57

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا