سیستان و بلوچستان

لزوم تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر اساس شایسته سالاری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان، تشکل‌های دانشجویی علوم پزشکی با صدور بیانیه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر اساس شایسته سالاری شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با عنایت به زمزمه هایی در رابطه با تعیین تکلیف ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، جنبش دانشجویی و فعالین دغدغه مند دانشگاه بر خود لازم میداند نکاتی را خدمت جنابعالی یادآور شود.

همانطور که مطلع هستید در سال های اخیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شاهد کمبودها و مشکلات فراوان درسیستم مدیریتی دانشگاه بوده که متاسفانه متضرر اصلی این مسائل و مشکلات، مردم مظلوم و محروم این استان بوده اند، شاهد این مدعا نیز جایگاه نامطلوب این استان از نظر شاخص های بهداشتی- درمانی در بین سایر استان های کشور می باشد.

با آغاز به کار دولت مردمی وانقلابی سیزدهم و با عنایت به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول عدالت محور و فساد ستیز و همچنین وعده های ریاست محترم جمهور، امیدی دوباره در دل مردم جامعه برای اصلاح و پیشرفت کشور زنده شده است و این موهبت بزرگی است که باید بیش از پیش قدر دانسته شود. با توجه به رویکرد تحول گرایانه دولت محترم انتظار می رود برای استانی با این شرایط ویژه، مدیری با شاخص های انقلابی که مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود تبیین نموده اند، انتخاب شود.

در این بیانیه آمده است: این شاخص ها نظیر جوانگرایی، عملکردی انقلابی و قانون گرا،عدالتخواه همراه با رویکرد جهادی در جهت ارتقای شفافیت، انضباط مالی، برطرف کردن زمینه های فساد و جلوگیری از تعارض منافع می باشد. لکن از شما فرهیخته گرامی انتظار می رود که تسلیم فشارهای خارج از دانشگاه و لابی گری های احتمالی نشوید؛ زیرا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری غفلت در این موارد منجر به وارد شدن ضربات سنگین به جریان انقلاب و موجب از دست رفتن اعتماد مردم به جریان انقلاب می شود. 

این شرایط ویژه ایجاب می کند به فکر یک حرکت  اساسی و تحول جوان گرایانه در سیستم مدیریتی بهداشت ودرمان استان باشید و مدیری انقلابی با شاخص های تراز انقلاب اسلامی انتخاب نمایید تا بتوانیم در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن سازی نوین اسلامی قدم برداریم. 

طبق وصیت نامه امام خمینی(ره) به دانشجویان که فرموده اند؛ “وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها  و دانشگاهها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون بماند”، بدیهی است بیانات گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای ما دانشجویان دغدغه مند فصل الخطاب است.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا