سیستان و بلوچستان

لزوم تقویت تفکر بسیجی در جامعه

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا تلاش برای آشنایی بیشتر با اولیای الهی و پیامبر اکرم است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج افزود: بسیج مستضعفان اگرچه به فرمان امام راحل (ره)تشکیل شد اما بسیج یک مکتب و یک فرهنگ بوده که برگرفته از تعالیم اسلام و آیات قرآنی است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد:یکی از ویژگی‌های مردم استان دین مداری بوده ما یک جامعه مذهبی خوب را دارا هستیم و التزام به فرهنگ اسلامی و ارزش‌های اصیل ایرانی از راه‌های حفظ خود و جامعه از آسیب‌ها و تهاجم هاست لذا همه افراد بویژه مسوولان باید به این فرهنگ اصیل مردم توجه کنند تا به آن آسیبی وارد نشود.

وی تصریح کرد: اگر خدا آن توحید واقعی باشد قطعاً پیامبری به همین عظمت شاهدیم و اگر پیامبری نیز با همین ویژگی‌ها داشته باشیم هرگز هیچ کس نمی‌تواند خلیفه چنین پیغمبری باشد و کسی می‌تواند که جانشینی وی را به عهده گیرد که از نظر وجودی با پیامبر التفات کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فرهنگ روح و جان و کالبد جامعه بوده و نقش حیاتی در پیشرفت جامعه دارد به همین دلیل از سال‌های اولیه انقلاب ابتدا ستاد انقلاب فرهنگی و سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد که وظیفه آن تلاش برای رشد و ارتقای علم و فرهنگ در جامعه بوده است.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تلاش کند تا به خوبی تعیین وظایف برای دستگاه‌های فرهنگی را انجام دهد که این وظیفه اصلی این نهاد است.

امام جمعه زاهدان افزود:اگر تقابل در جبهه حق و باطل همیشه وجود داشته باشد که دارد می بایست ما در برابر جبهه مقابل جبهه خودمان را تنظیم کنیم اگر دشمن در برابر ما آرایش جنگی گرفته ما نیز باید در برابر او آرایش جنگی گیریم و اگر این آرایش در حوزه اقتصادی باشد ما نیز باید این آرایش را در جبهه اقتصادی را درست کنیم.

وی ادامه داد: توجه به ضرورت نگاه نو در زیرساخت‌های تمدنی جامعه که شامل مسائل فرهنگی اجتماع می‌شود لذا باید نگاه خود را در این زمینه بروز کنیم.

آیت الله محامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دوزه جدید برخی از اعضای شورای عالی فرهنگی را تغییر دادند آن هم برای به کارگیری هر چه بیشتر جوانان بود.

وی اظهارداشت: مسؤولان نیز باید در تصمیم‌گیری‌های خود نگاه تمدن سازی را در نظر گیرند و نگاهی نو در اندازند و با نگاهی جدید آسیب‌شناسی و بر اساس تجربیات به دست آمده ساختارها را بروز کنند.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا