فارس

لزوم توجه به نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، ابراهیم عزیزی امروز در جمع مسؤولان دانشگاه فرهنگیان فارس در دانشکده شهید مطهری آب باریک شیراز با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلمان شایسته اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروز نظام تعلیم و تربیت، به دلیل نبود درک صحیح از دو مقوله معلم و محتوا  است.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امروز در جامعه اگر شاهد بدرفتاری،کج روی، بی ادبی، پرخاشگری و… هستیم، به دلیل نبود توجه جدی به آموزش و پرورش است یا اینکه این نهاد نقش خود را آن گونه که باید ایفا نکرده است.

عزیزی با اشاره به تشکیل ۱۵ هزار پرونده قضایی در دستگاه قضا و لزوم ریشه یابی این معضل در نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: اگر حوزه تعلیم و تربیت، هوشمندانه و جامع مورد توجه قرار بگیرد، با این حجم از بزهکاری و گرفتاری ها مواجه نبودیم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: دو دلیل واضح در عدم موفقیت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت محسوس است؛ یکی مشکل محتوای درسی ضعیف و دیگری عدم توجه کافی به نقش معلم است.

عزیزی به نقش دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلمان در تراز  اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان وظیفه مهمی در تربیت معلمان با انگیزه و کارآمد دارد و باید باور داشت که اصلاح جامعه در گرو اصلاح جایگاه معلم است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نقش معلم از همه آحاد در اصلاح جامعه مهم تر است چراکه رسالت بزرگ انسان سازی بر عهده او گذاشته شده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر همه امکانات وجود داشته باشد اما معلم نتواند نقش معلمی خود را خوب ایفا کند، مقصود ما از نظام تعلیم و تربیت حاصل نخواهد شد.

وی، خواستار احصای مشکلات دانشگاه فرهنگیان و ارائه آن به نمایندگان مجلس شد و گفت: باید در بودجه سال آینده این مشکلات را دید و با جذب بودجه اقدام عملی برای حل مشکلات کرد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا