سیستان و بلوچستان

لزوم حضور جدی بسیج در عرصه‌های محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، آیت‌الله ‌مصطفی محامی در دیدار اعضای ستاد هفته بسیج استان ضمن اشاره به قدر شناسی مردم ایران اسلامی نسبت به زحمات و تلاش های بسیج و بسیجیان گفت: بسیج شجره طیبه ای است که آثار و برکات خود را از بدو تاسیس نشان داده و حضرت امام خمینی(ره) با نگاه والا و دور اندیش خود دستور تاسیس آن را صادر نمود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: ایمان، باور و اعتقاد قلبی تنها به حرف نیست بلکه باید به صورت جمعی پا به کار و به دنبال کارهای خیر باشند و چنین جمعی تنها به خود بسنده نکرده و نسبت به همدیگر احساس مسئولیت نموده و توصیه به صبر می کنند.

وی ادامه داد: تدبیر امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج کاری استثنایی و همراه با ساختار شکنی بود و بسیجیان با عرفان و اعتقادات خود پا به میدان جنگ نهاده و با تقدیم جان خود عامل پیروزی انقلاب اسلامی شدند و چنین چیزی وجه تمایز نیروهای ما نسبت به جبهه دشمن بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در اوایل دوران انقلاب بسیج نسخه شفابخش کشور بود و در شرایط کنونی نیز بسیج باید نسخه برون رفت از مشکلات باشد و نسائل کشور در زمینه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیازمند بسیج و روحیه بسیجی است.

وی گفت: بسیج راه میانبری است که در جبهه های مختلف ما را به مقصد می رساند و باید برای تحفظ روحیه بسیجی و نشر این ارزش ها در سطح جامعه تلاش کنیم.

آیت‌الله بیان کرد: تقدیر از بسیجیان و نشر ارزش های بسیجی مختص به همین هفته نیست بلکه این کار باید در طول سال ادامه یابد و بسیج حضوری مشکل گشا و کارآمد در عرصه های مختلف داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: بیشترین تبلیغ برای بسیج فراهم کردن زمینه ورود بسیجیان و نقش آفرینی در عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب مردم همانند سیلی خروشان وارد بسیج شده و عامل حل مشکلات بودند که در حال حاضر نیز بسیج باید از دل مردم برخاسته و نتیجه کار آن هم مشکل گشایی برای مردم باشد. 

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: در شرایط کنونی باید موقعیت خود را به خوبی تشخیص داده و بدانیم که دشمن از کجا به دنبال آسیب رساندن به ماست و برای رفع این خلأها تلاش کنیم.

وی گفت: در شرایط کنونی نقاط حمله دشمن در مباحث فرهنگی، فضای مجازی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و دشمن در صدد آن است که به تدریج مردم را تحت فشار و مجبور به تسلیم کنند.

آیت‌الله محامی خواستار حضور جدی بسیج در این عرصه های مختلف شد و بیان کرد: اقدامات خوبی در عرصه محرومیت زدایی صورت گرفته اما چنین فعالیت هایی جنبه تسکین دهنده داشته و باید بسیج زمینه‌ساز حضور خود مردم در جبهه اقتصاد شود و مسئولان نیز زمینه سازی و سازمان دهی لازم را انجام دهند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: گاهی برخی مشکلات حاصل بی تدبیری خود ماست که در چنین صورتی مایه تاسف قرار می گیرد و باید در این راستا تلاش کرده و بسیج را از خود دانسته و از آن دفاع و پشتیبانی کنیم.

بسیج همواره در همه میدان ها و صحنه‌ها حاضر بوده است

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان نیز در این  دیدار با تبریک گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج تا به امروز برای  نظام و مردم استان برکات و آثار فراوانی  داشته است که حضرت امام فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اول تا آخر امضا کرده‌اند و در جای دیگری فرموده اند که خداوندا مرا با بسیجیانی محشور کن چرا که خودم بسیجی هستم و بسیجی بودن برای من یک افتخار است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد شفائی با بیان اینکه بسیج از آغازین روز تشکیل تا امروز در عرصه‌های مختلف پیوسته منشاء خیرات و برکات فراوان بوده است، افزود: آن روزی که نیاز مردم و انقلاب به حضور میدانی در عرصه ها بود بسیجیان سر از پا نشناختند و عاشقانه در خدمت نظام و انقلاب بودند، در مقطعی که دشمنان قسم خورده با همه عِده و عُده به مرزهای ایران اسلامی تجاوز کردند با آن اهداف پلید، بسیجیان دریا دل ما سینه سپر کردند و مجاهدانه و با فداکاری و رشادت بی نظیر در مقابل همه زر و زور عالم با افتخار ایستادند.

وی اذعان کرد: در آن مقطع که دشمنان قسم خورده در عرصه فرهنگی شبیخون زدند باز بسیجیان تماشاچی نبودند، آرام و قرار نداشتند و با همه توان در مقابل با این هجمه حاضر شدند.

سردار شفایی افزود: در طول این هفته بیش از هشتاد و شش برنامه محوری با همت بسیجیان مجموعه سپاه استان و نوای مقاومت تنظیم پس زمینه اجرای آن فراهم شده است.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا