سیستان و بلوچستان

لزوم معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان به افکار عمومی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی گفت: همراهی، همدلی و همزیستی اقوام و مذاهب در استان سیستان‌وبلوچستان مشهود است اما متاسفانه به علت استفاده نادرست از ظرفیت مرز و قاچاق مواد مخدر چهره استان در افکار عمومی منفی و خبر های خوبی مخابره نمی شود که عامل بد بینی بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور شده است.

امام جمعه زاهدان خواستار استمرار حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی در سیستان‌وبلوچستان شد و افزود: عدم آشنایی کافی از فضای استان باعث می شود تا افراد تحت تاثیر حرف و حدیث ها قرار گیرند که در صورت تداوم حضور و گسترش رفت و آمد ها به استان شناخت ها بیشتر و عامل معرفی چهره واقعی استان خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: ایران اسلامی دارای رنگین کمانی از اقوام و مذاهب است که به عنوان یک فرصت می تواند از آن بهره برد و برای رسیدن به یک نگاه و گفتمان واحد باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: رفت و آمد بزرگان، علما، فرهیختگان و چهره های تاثیر گذار در جامعه به استان می تواند نگاه ها را تغییر داده و به تدریج عامل همدلی و همراهی بیشتر افراد باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: برای اینکه اقوام و مذاهب مختلف احساس مشارکت و نقش آفرینی در تصمیم گیری ها داشته باشند بهتر است تا شبکه یا شورایی از افراد نخبه، فرهیخته و جمع های موثر از اقوام و مذاهب مختلف را تشکیل دهید که در این صورت دارای شبکه فعال کارشناسی خواهید بود.

آیت‌الله محامی گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت ها و شخصیت های هر منطقه مهم است زیرا در برخی موارد افراد تاثیر گذار، شناخته شده نیستند.

وی ادامه داد: نیروهای جوان و با استعداد از بین اقوام و مذاهب مختلف در سطح کشور  وجود دارند که باید این استعداد های بالقوه تبدیل به بالفعل و سپس تقویت و به کار گیری شوند.

همچنین در ابتدای این دیدار ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی کشور بر لزوم ایجاد شفافیت و آگاهی در سطح جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: در ایران اسلامی وحدت یک تاکتیک نیست بلکه استراتژی نظام است و حرکت عالمانه همراه با افراط و تفریط نیست.

وی ادامه داد: باید با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری امت واحده را بسازیم و اختلافات ظاهری بین اقوام و مذاهب را رفع کنیم که چنین کاری مانعی برای سوء استفاده دشمنان خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقوام موجود در ایران گل های گلستان خداوند هستند و در عین اختلاف، سلیقه، هدف و دل های ما یکسان است.

وی گفت: رسالت علما به عنوان افسران جنگ نرم در مبارزه با اختلافات برای جلوگیری از ایجاد رخنه در بین مردم است و برای رسیدن به اهداف همه باید دست به دست هم دهیم.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا