سیستان و بلوچستان

مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود

عبدالناصر درخشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی که قرار بود گوشه ای از مشکلات معیشتی مردم را حل کند و مسیری باشد برای رسیدن ارزان کالاهای اساسی به دست مردم متاسفانه راه را برای ثروت اندوزی چند ده هزار میلیاردی رانت خواران فراهم کرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به عنوان نماینده مجلس بارها این سوال پیش آمده که وقتی که سالیانه دهها میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی ارز ترجیحی پرداخت شده چرا قیمت کالا نه پلکانی بلکه آسانسوری بالا می رود.

وی با تاکید بر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، ادامه داد: از نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی و سازمان بازرسی انتظار می رود با حساسیت ویژه مسیر مصرف این ارز را دنبال کرده و با رانت خواران و افرادی که زمینه رانت را فراهم کرده اند، برخورد کنند.

درخشان با بیان اینکه اگر همین مبلغ مابه التفاوت ارز را در اختیار خود مردم بگذاریم دست رانتخواران هم کوتاه خواهد شد، گفت: پیشنهاد بنده این است که ارز ۴۲۰۰ حذف و مابه تفاوت آن مستقیما مانند یارانه به حساب سرپرستان خانوار  واریز شود.

وی گفت: بنده به شدت مخالف کارت اعتباری خرید از فروشگاهای خاص هستم که این خود زمینه ساز رانت و فساد و رسیدن کالاهای بی کیفیت به دست مردم است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهتر مردم خودشان انتخاب کنند که با این مبلغ مابه التفاوت چکار کنند.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا