خوزستان

ماجرای تخریب منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز چه بود؟

به گزارش برگزیده های ایران از رامهرمز،  هرمز بهاروند فرماندار رامهرمز در خصوص جزییات علت تخریب منطقه حفاظت شده دیمه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:طرح دیمه به وسعت ۳ هزار هکتار به شرکت طلایه داران برای باغبانی و زراعت واگذار شده است در مجاورت منطقه محافظت شده دیمه قرار دارد که مرکز پرورش غزال ایرانی است.  

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح کانالی در محدوده واگذار شده طبق توافقی که از سال ۹۵ بوده درحال حفر است گفت: این موضوع باعث نارضایتی طرفداران محیط زیست شده است اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و اداره کل محیط زیست در این زمینه اقداماتی از طریق مراجع قضایی برای پیگیری مطالبات مردم انجام داده اند که منجر به صدور رای شد که این ادارات نسبت به رای صادره  اعتراض کردند.  

بهاروند تصریح کرد: با حضور دادستان و مسئولان محیط زیست تذکراتی به عوامل اجرایی این طرح داده شده است که مقرر شد با روش‌های امن بدون آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی این طرح دنبال شود.  

منطقه دیمه از شهریور ماه سال ۱۳۷۳ جهت احیاء محیط طبیعی و حیات وحش منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و در سال  ۱۳۹۰ به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت و به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست.

منطقه حفاظت شده دیمه با وسعت ۹۸۱۲ هکتار در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامهرمز در مسیر جاده رامهرمز – رامشیر قرار دارد.

سیمای طبیعی منطقه حفاظت شده دیمه از سه بخش کاملا متمایز دشتی در شمال، تپه ماهوری در میانه و کوهستانی در جنوب تشکیل شده که زیستگاه مناسبی جهت ادامه حیات پستاندارانی نظیر آهو، قوچ و میش، کل و بز و انواع پرندگان نظیر دراج، هوبره، کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا