فرهنگ و هنر

ماجرای یک ون اسقاطی که هیچ‌کس حاضر به فروشش نیست!/ ۲ مستند اربعینی روی آنتن تلویزیون

ماجرای یک ون اسقاطی که هیچ‌کس حاضر به فروشش نیست!/ ۲ مستند اربعینی روی آنتن تلویزیون

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، شبکه مستند سیما به مناسبت اربعین حسینی، مستندهای «فروشی نیست» و «نگاه آخر» را روی آنتن می‌برد.

مستند «فروشی نیست» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امین قدمی بازگویی خاطرات یک پدر و پسر عراقی از خادمی زواران امام حسین (ع) است که روز سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

امین قدمی دراینباره گفت: «فروشی نیست» قصه‌های یک ون اسقاطی است که خاطرات زیادی برای بازگو کردن دارد.

دعوت به تماشای ۱۱ مستند اربعینی/ عشق تصورنشدنی به سیدالشهدا در قاب دوربین

وی افزود: سال‌ها پیش در حیاط خانه یکی از اهالی روستای جدول بین نجف و کربلا ماشین اسقاطی‌ای را دیدم که بین مردم محبوب است و صاحبانش هم حاضر به فروش آن نیستند، قصه‌اش برایم جذاب بود؛ در گفت‌و‌گو با پسر صاحب خانه متوجه شدم که این ون قصه‌های تاریخی جذابی برای روایت دارد.

قدمی گفت: این ون از زمان صدام حسین اسباب جابجایی زائران اباعبدالله الحسین (ع) بوده و چند زائر را هم فراری داده است؛ بنابراین تصمیم گرفتم قصه ون را روایت کنم.

«فروشی نیست» تولید شبکه مستند سیماست و به مناسبت اربعین حسینی در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است؛ این مستند امشب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۰۵:۳۰ است.

مستند «نگاه آخر» نیز به کارگردانی وحید چاووش و با محوریت آیین پیاده‌روی میلیونی اربعین سیدالشهدا (ع) است که روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۹ پخش خواهد شد. این مستند با ورود زوار از مرز مهران آغاز شده و در انتهای آخرین اپیزود به حرم سیدالشهدا(ع) می‌رسد.

ثبت و ضبط حال و هوای عاشقانه زائرین بدون هیچ زیاده‌گویی، از ویژگی‌های این مستند تصویرمحور است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا