کردستان

متولی احداث گرمخانه قروه کیست؟ / بهزیستی یا شهرداری؟

سیروس ملاویسی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در قروه اظهار داشت: چهار کمپ ویژه نگهداری معتادان در قروه وجود دارد که در هر دوره بیش از ۴۰ نفر معتاد در این اماکن اسکان می‌یابد.

وی در ادامه افزود: افراد بهبودیافته از اعتیاد که ۱۸ ماه پاکی از هر نوع ماده مخدر در پرونده آنها به ثبت رسید باشد، می‌توانند از تسهیلات چهار درصد کارمزد کارآفرینی استفاده کنند که رقم آن از ۵۰ میلیون تومان به بالا متغیر است.

رئیس اداره بهزیستی قروه با اشاره به ایجاد گرمخانه در قروه بیان کرد: مجوز احداث گرمخانه به شهرهایی که جمعیت آنها بیش از ۲۰۰ هزار نفر است ارائه می‌شود و قروه با جمعیت شهری و روستایی ۱۴۰ هزار نفر از چنین شرایطی برخوردار نیست.

به گفته ملاویسی، متولی ایجاد گرمخانه شهرداری است و بهزیستی می‌تواند افراد متجاهر، معتاد و کارتن‌خواب را به مسئولان این نوع سرپناه‌ها معرفی کند.

ساختمان قدیم تاکسیرانی گرمخانه شود

شهردار قروه نیز در مورد ایجاد گرمخانه ویژه افراد بی‌سرپناه و معتاد در این شهرستان گفت: ساختمان قدیم تاکسیرانی قروه که در مرکز شهر واقع شده است، امکانات مناسب برای احداث گرمخانه را دارد و در صورت موافقت سایر دستگاه‌های اجرایی مکان به گرمخانه تبدیل خواهد شد.

خسرو عزتی در ادامه تصریح کرد: احداث گرمخانه در شب‌های سرد سال مکانی برای پناه دادن به معتادان رها شده در کوچه و خیابان‌های قروه است، که فقط شب‌ها پذیرای آنها است.

وی در ادامه افزود: شهرداری قروه آماده همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد گرمخانه و پناه دادن به معتادان،کارتن خواب‌ها و…است همچنین این افراد علاوه بر سرپناه، اسکان موقت، استحمام و نظافت به غذای گرم، پوشاک، پزشک، روانشناس و‌.‌..نیز احتیاج دارند.

پیگیری‌های خبرنگار برگزیده های ایران در قروه نشان می‌دهد ده‌ها معتاد متجاهر در حاشیه بزرگراه قروه در آلاچیق‌های بین راهی بدون رعایت بهداشت فردی، غذا، خوراک و…زندگی می‌کنند و این شرایط موجب ایجاد چهره ناخوشایند از این منطقه برای مسافران شده است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا