بوشهر

مجروح شدن ۲ محیط‌بان بوشهری به دست یک شکارچی غیرمجاز

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، سیداحسان موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شلیک شکارچیان غیرمجاز آهو در منطقه حفاظت شده مُند به سوی محیط‌بانان یک محیط‌بان و مسؤول این منطقه حفاظت شده مجروح شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر افزود: در گشت و کنترل همیشگی محیط‌بانان در منطقه مُند و پایش وضعیت زیستی آهوهای منطقه، در ساعت‌های اولیه بامداد روز پنج‌شنبه بیستم آبان ماه، محیط‌بان محمد محمدی فر و محیط بان شفیع‌نیا متوجه نور چراغ یک دستگاه موتورسیکلت شده و به سمت آن حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: آنان متوجه شدند  فرد موردنظر، از متخلفان شکار و صید غیرمجاز است که همواره به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه می‌پردازد، با اعلام اخطار به وی و پس از سرباز زدن متخلف برای خروج از منطقه با تدبیر محیط‌بانان شرایطی فراهم می‌شود تا متخلف از منطقه خارج شود و تعقیب و گریزی تا میدان خالوحسین در شهر بردخون از توابع شهرستان دیر شکل می‌گیرد. 

این مقام مسؤول توضیح داد: سپس فرد متخلف در حضور مردم پس از شلیک تفنگ ساچمه‌زن از فاصله یک متری به سمت هر ۲ محیط‌بان اقدام به گریز از صحنه درگیری کرد.

موسوی عنوان کرد: پس از مجروح شدن هر ۲ محیط‌بان توسط ساچمه‌های شلیک شده، با پلیس ۱۱۰ تماس برقرار می‌شود و پس از صورت‌ جلسه، محیط‌بان به مرکز بهداشت بردخون و پس از آن برای پی‌گیری روند درمان به بیمارستان کنگان منتقل شده‌اند؛ حال عمومی هر ۲ محیط‌بان خوب و پایدار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: در همان نخستین ساعت این اتفاق تلخ، کارهای اداری و قضایی و هماهنگی لازم از سوی دادستان شهرستان دیر و قاضی کشیک انجام و دستور لازم برای دستگیری فرد متخلف به عوامل انتظامی و امنیتی داده شد.

وی اظهار کرد: این شکارچی متخلف از شکارچیان شرور و باسابقه است که اقدام به شکار چندین فقره آهو تاکنون کرده و به تازگی نیز به دلیل تخلف در زمینه شکارآهو ضرر و زیان آن را پرداخت کرده است. 

این مقام مسؤول تصریح کرد: محیط‌بانان به عنوان ضابطان خاص دادگستری وظیفه حفاظت و حراست از مناطق حفاظت شده و گونه‌های جانوری و گیاهان را برعهده دارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا