مازندران

مجموعه مرغ لاین مازندارن نیاز به توجه ویژه دارد/ابلاغ طرح پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از ساری، حمید بخشی در حاشیه دیدار با مسؤولان جهاد کشاورزی مازندران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، طی گفت‌وگویی، اظهار کرد: حوزه پدافندی در بخش جهاد کشاورزی مازندران بسیار داری اهمیت است.

وی با اشاره به تهدیدات زیستی که در استان وجود دارد،گفت: مباحث پدافندی شناسایی و برای رفع تهدیدات تصمیمات مناسبی اتخاذ می‌شود و با توجه به سهم بالای مازندران در تامین نیازمندی‌های کشور این حساسیت نسبت به سایر نقاط بسیار بیشتر مورد توجه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران،با اشاره به ابلاغ طرح پدافند غیرعامل، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به شدت اولویت دارد حوزه پدافندی جهاد کشاورزی است که در ۱۴ بند دیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای حفظ مرغ لاین، گفت: در این حوزه اعتبارات مناسبی تخصیص پیدا کرده و باید با برنامه‌ریزی مناسب این محصول غذایی داری ارزش را به خوبی حفظ کنیم.

بخشی اضافه کرد: ارزش حفظ مرغ لاین همین بس که در بزنگاه‌های تحریم می‌تواند نیازمندی‌های کشور را به خوبی تامین کند اگرچه این مجموعه نیاز به توجه ویژه داشته و باید از ظرفیت رسانه‌ای نسبت به بهینه سازی تولید مرغ در کشور اقدام شود.

به گزارش فارس، مجتمع مرغ لاین بابل‌کنار موسوم به  آرین از سال ۶۹ با ورود یک گله از نژاد هایبرو هلندی در اراضی جنگلی مازندران در شهرستان بابل راه‌اندازی شد. همچنان مرغ‌های لاین، اجداد و مادر گوشتی و تخمگذار کشور در این مرکز نگهداری و تامین می‌شود.

این کارخانه تولید کننده مرغ لاین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مرغ مادر در کشور است و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بخش بابلکنار شهرستان بابل واقع شده است.

در سال جاری سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور از این مجموعه بازدید کرده و قول تامین اعتبار و خروج از رکود ۱۷ ساله آن را اعلام کرده است.

ستاری در حاشیه بازید از این مجموعه اعلام کرد: بنا دارد با ورود گروه‌های علمی در مجموعه مرغ لاین در آینده‌ای نزدیک نمونه‌های تولید شده این مجتمع از محصولات مشابه خارجی سبقت بگیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا