فارس

مجموعه و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده مقابله با موج ششم کرونا هستند

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، سید وحید حسینی با اشاره به وضعیت نگران کننده و روند افزایشی ابتلای افراد در شهرستان ممسنی که با اعزام تیم ارزیاب معاونت درمان دانشگاه برای بررسی این روند، همراه بوده است، گفت: در شرایط کنونی، شناسایی خوشه های بیماری در استان و پیشگیری از گسترش این خوشه ها، می تواند در موفقیت برنامه های مقابله با کرونا و پیشگیری از اوج گیری بیماری، نقش مهمی ایفا کند.

او مداخله به موقع تیم های سلامت برای مهار همه گیری پس از مرحله شناسایی را یک ضرورت در پیشبرد بهتر برنامه های عملیاتی مقابله با این بحران خواند تا از مواجهه با موج های جدید بیماری جلوگیری شود. 
 
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمارها نشان می دهد که به دلیل برخی سهل انگاری ها و بی توجهی ها، افراد سنین پایین، بیشترین آمارهای ابتلا را به خود اختصاص داده اند.

او با تاکید بر حس همدردی و پیگیری مسوولان دانشگاه در ارتباط با امور درمان بیماران استان عنوان کرد: با توجه به هزینه بالای درمان و بستری افراد مبتلا، پایش و نظارت جدی در بخش‌های کووید۱۹ بیمارستان ‌های استان، در اولویت دستور کار بازرسان و مسوولان حوزه درمان دانشگاه قرار گرفت. 

دکتر حسینی با اشاره به قدرت سرایت پذیری و انتشار بالای کروناویروس، از مردم خواست تا برای حفظ جان خود و اطرافیان، شیوه نامه های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کند و در واکسیناسیون علیه کروناویروس مشارکت داشته باشند.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به بررسی آمارهای واکسیناسیون در شهرهای مختلف استان، آمار نمونه گیری های تشخیصی، آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش های کووید۱۹ بیمارستان های استان، روند بهبودی بیماران و علت های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در استان پرداخت و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

دکتر محمود نجابت مشاورعالی سرپرست دانشگاه نیز در این نشست، پیشنهاداتی در زمینه امور آموزش و درمان دانشجویان پزشکی ارایه داد.

 معاونان و دیگر مدیران ارشد دانشگاه با ارائه گزارش آخرین روند اقدامات کارگروه های مختلف ستاد، چالش‌ های موجود در زمینه پیشبرد بهتر برنامه ها را مطرح کرده و در این خصوص تصمیم گیری شد.

ارائه گزارش های مربوط به آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان فارس و بیان توضیحاتی درباره اقدامات هر حوزه، از دیگر محورهای برگزاری این نشست بود.

انتهای پیام/ف
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا