بوشهر

مجوز سفر لنج‌های سنتی بوشهر صادر شد

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استاندار بوشهر باتوجه به شناختی که از وضعیت معیشتی اقتصاد مردم دارد در سفر استانی هیات دولت به این استان ظرفیت‌های توسعه اقتصادی را در ابعاد مختلف تدوین و تقدیم رئیس جمهور کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر افزود: یکی از این محورها ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت کالای ته لنجی (کالای همراه ملوان) بود که با تهیه پیش نویس در استان و تائید وزارت کشور و ستاد اقتصادی دولت با عنوان  آئین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی (ته لنجی) در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ برای تصویب در هیات دولت تهیه و با امضا محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور تقدیم معاون اول رئیس جمهور شد.

این مقام مسؤول گفت: براین اساس وعده دولت سیزدهم در حل مشکل تاریخی ته لنجی بعنوان آرزوی مردم استان و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ملوانان و بازاریان و جامعه حمل و نقل و گردشگران اقتصادی بنادر استان برآورده شد.

وی بیان کرد: تا ابلاغ آئین‌نامه جامع ساماندهی، در نشستی که با سردار مویدی معاون رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز و معاونین و مدیران برگزار شد صورت‌جلسه‌ای تنظیم و با درخواست معاون سیاسی امنیتی استانداری‌های بوشهر و خوزستان مبنی بر مجوز سفر لنج‌های سنتی با عنوان کالای ملوانی برای سه ماه پایان سال ۱۴۰۰ صادر موافقت شد.

ایرانی تصیح کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با ابلاغ آئین‌نامه جدید سفرهای لنج‌های سنتی در چارچوب قانون و در حمایت از اقتصاد دریایی ساماندهی قطعی شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا