خوزستان

محکومیت ۲ شرکت و شهرداری بندر امام (ره) به تهدید علیه بهداشت عمومی

محکومیت ۲ شرکت و شهرداری بندر امام (ره) به تهدید علیه بهداشت عمومی

به گزارش برگزیده به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عزیز مراد حسین‌پور شامگاه سه شنبه در این خصوص بیان کرد: با هدف صیانت از بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست، قاضی شعبه۱۰۲ دادگاه کیفری بندر امام خمینی (ره)، متهمان این پرونده را با صدور قرار تعویق در صدور حکم، ملزم به ساخت تصفیه خانه پساب صنعتی و کارخانه آسفالت کرد

وی گفت: با گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر علیه پتروشیمی‌های فارابی و شیمی بافت و همچنین شهرداری بندرامام خمینی (ره) این‌ پرونده تخلف تشکیل شد.

مرادحسین‌پور افزود: با استناد به مواد ۴۱ و ۴۲ و ۴۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ ، قرار تعویق مراقبتی صادر و متهمان ملزم شدند در مدت ۶ماه از تاریخ صدور قرار، نسبت به ساخت تصفیه خانه پساب صنعتی و کارخانه آسفالت اقدام کنند در غیر این‌صورت رای محکومیت صادر می‌گردد.

وی اظهار کرد: سلامت عمومی مردم و حفظ محیط‌ زیست از اولویت‌های دستگاه قضایی است و دادگستری بندر امام خمینی (ره) نیز نسبت به این موضوع با هیچ دستگاه و نهادی مماشات نخواهد کرد.

همچنین یکی از بزرگترین پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر علیه پتروشیمی‌های آلاینده محیط زیست در این شهرستان، با صدور دادنامه قضایی محکوم شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا