البرز

مدارس حق ندارند از اولیا تعهد کرونایی بگیرند

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص شرایط کرونایی البرز، گفت: خوشبختانه در آخرین به روزرسانی، شهرستان‌های ساوجبلاغ و چهارباغ از شرایط زرد به آبی تغییر کرد و  در حال حاضر  این دو شهرستان و شهرستان طالقان  شرایط  آبی و سایر شهرستان‌ها رنگ زرد کرونایی دارند.  

وی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون در البرز در حال تکمیل است، افزود: تزریق واکسن در البرز از مرز ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز گذشته و حدود ۸۰ درصد از افراد واجد شرایط دریافت واکسن در البرز  یک دُز واکسن و بیش از ۶۰ درصد از البرزی‌ها دو دُز واکسن را دریافت کردند. دانش آموزان هم استقبال خوبی داشتند و بیش از ۹۳ درصد از دانش آموزان بالای ۱۲ سال هستند، حداقل  نسبت به تزریق یک دُز  واکسن اقدام کرده اند. 

این مقام مسؤول در خصوص تعهدی  که برخی مدارس از دانش آموزان می گیرند؛  مبنی بر اینکه مدرسه هیچ تعهدی  در قبال ابتلای دانش آموزان به کرونا ندارد؛ گفت: هیچ مدرسه ای اجازه گرفتن چنین  تعهدی از اولیای دانش آموزان  را ندارد و اگر مواردی  در این خصوص وجود دارد، باید  به مدیریت آموزش و پرورش اطلاع داده شود  تا در اسرع وقت جلوگیری شود. 

وی با اشاره به اینکه از امروز  امکان بازگشایی حضوری  برای تمامی مدارس فراهم شده است؛ خاطر نشان کرد: بازگشایی حضوری مدارس منوط بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و این امر بر  برگزاری کلاس های حضوری اولویت دارد. در این راستا و با توجه به فصل سرما،  از اولیای مدارس و دانش آموزان درخواست داریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا زمینه ای  برای بروز بیماری فراهم  نشود. 

بابایی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، گفت: آموزش با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و غیر حضوری با زمانبندی توسط شورای مدرسه  باید انجام شود.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدارس به ویژه برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال که واکسینه نشده اند، اجباری نیست. اگر مدرسه ای در این خصوص تخطی می کند و یا بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به برگزاری کلاس‌های حضوری اقدام می کند به مدیریت آموزش و پرورش اطلاع دهید تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/ج/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا