سیستان و بلوچستان

مدرسه سردار شهید سلیمانی در شهرستان مرزی میرجاوه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران اززاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، رضا سرحدی نیا اظهار کرد:  سردار شهید سلیمانی، اسوه اخلاق و تفکر انقلابی بود که با شهادت خود در اذهان مردم ایران و جهان ماندگار شد.

وی افزود: شهید سلیمانی با شهادت خودت مسیر تازه ای را رو به ما گشود تا بتوانیم در جهت پیشرفت و اعتلای کشور گام برداریم.

این مسؤول گفت: شجاعت و اخلاق مداری شهید حاج قاسم سلیمانی مثال زدنی بود و برای پیشبرد امور باید از شخصیت این شهید والامقام الگو بگیریم و امروز تداوم راه شهدا و دانش آموختگان مکتب حاج قاسم، علم آموزی است.

وی که در آیین افتتاح مدرسه سردار حاج قاسم شهید سلیمانی در روستای شکرآباد انده شهرستان مرزی میرجاوه سخن می گفت، ادامه داد: این مدرسه ۶ کلاسه است و با مشارکت خیر نیک اندیش آقای حاج اکبر ابراهیمی ساخته شده است.

سرحدی نیا افزود: این فضای آموزشی ۴۴۰ مترمربع وسعت دارد و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال احداث شده است.

وی ادامه داد: در سطح استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۱۸ مدرسه با تعداد ۱۰۵ کلاس درس بنام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان همچنین گفت: در مناطق شهری و روستایی شهرستان میرجاوه ۱۶ پروژه عمرانی مدرسه سازی فعال وجود دارد.

وی افزود: ماهیت این پروژه ها دولتی، خیری و مشارکتی است و با تکمیل این پروژه ها تعداد ۶۵ کلاس به کلاس های موجود این شهرستان افزوده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به اینکه امروز بیش از ۴۸۷ پروژه عمرانی مدرسه سازی در استان فعال است، ادامه داد: مهندسین متخصص و متعهد این اداره کل با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر در تمام نقاط استان حضور می یابند و تمام تلاش خود را جهت فراهم کردن فضایی امن و با استانداردهای کیفی بالا برای آینده سازان ایران عزیز می نمایند. 

سرحدی نیا ضمن قدردانی از حضور پررنگ خیرین نیکوکار در امر مدرسه سازی، اظهار داشت: در سالهای اخیر با مشارکت خیرین و به طور میانگین هر روز ۳ کلاس درس به دانش آموزان این استان هدیه داده ایم، اما نتوانسته ایم سرانه فضای آموزشی استان را ارتقاء بدهیم. 

وی با بیان اینکه ارتقاء نیافتن سرانه فضای ورزشی در استان دو عامل دارد، خاطرنشان کرد: نخستین عامل عقب ماندگی تاریخی است که در این حوزه وجود داشته و دیگری که مطلوب نیز هست افزایش جمعیت دانش آموزی است که بالاتر از میانگین رشد دانش آموزی در کشور است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان میانگین سرانه فضای آموزشی کشور را ۵.۸ مترمربع عنوان کرد و گفت: این استان نیازمند احداث دو هزار کلاس درس در سال است تا بتواند وضعیت موجود در حوزه سرانه فضای آموزشی را حفظ نماید.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا