کردستان

مدرک‌گرایی آفت بزرگ برای جامعه طلبگی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در همایش طلاب علوم دینی شهرستان سقز که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند علم را طلب کنید و جویای علم باشید، اینکه آدم چیزی را بداند و بفهمد و بر آن تسلط پیدا کند موضوعیت پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: نبود علم کافی موجب افزایش خرافات در جامعه می‌شود و این علم و علم‌آموزی است که شبهات را پاسخ می‌دهد.

 حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه مدرک‌گرایی یکی از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه است، گفت: زمانی که علم کافی برای پاسخگویی به سوالات و نیازهای جامعه وجود نداشته باشد مدرک ارزشی ندارد چون کسانی با وجود داشتن مدارک عالی در پاسخگویی به سوالات سطحی مرتبط با آن رشته تحصیلی ناتوان هستند.

وی با بیان اینکه وقار و متانت طلبگی را از شاخص‌های مهم دانست و گفت: مردم زمانی که به طلبه نگاه می‌کنند باید حس خوب و بوی خدا را استشمام کنند.نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: طلاب باید علوم مختلف دینی را به خوبی یاد بگیرند تا بتوانند در زمان ارائه بهترین خروجی را در پاسخگویی به مسائل روز جامعه داشته باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی حلم را از دیگر نکات مهم دانست و خاطرنشان کرد:‌ شبهات را باید با علم پاسخ دهیم، طلبه‌ها اصل علم را یاد بگیرند و به نحو مطلوب به جامعه ارائه کنند.

وی قتل و کشتار مسلمانان در جهان را محکوم کرد و گفت: امروزه مشکل دنیای اسلام با داعش، طالبان و القائده همین حلم است چراکه انسان عارف، متین و شریف هرگز طالب مرگ و خون‌ریختن دیگران نمی‌شود!

حجت‌الاسلام پورذهبی خطاب به طلاب با بیان اینکه در برخورد با شاگردان باید متواضع باشید و هرگز کسی را تحقیر نکنید، اظهار کرد: شاگردان نیز در کلاس‌‌ باید نظم و ادب را رعایت کرده و برای استادشان حرمت قائل شوند.

وی افزود: به افرادی که علم می‌آموزید با رفتار خود تواضع را یاد دهید و هرگز زورگو و جبار نباشید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه طلبه باید متدین و فهیم باشد، گفت: متاسفانه گاهی شاهد هستیم که برخی علما با رفتار و یا بیان مطلبی موجب ایجاد تنش و دل‌آزاری می‌شود.

وی علم و تقوا و شناخت و بصیرت را مهم‌ترین شاخصه برای طلاب دانست و اظهار کرد: به روز بودن و داشتن بصیرت از مولفه‌های بسیار مهمی است که باید در بین جامعه طلاب و روحانیون به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: همه دغدغه‌های مطرح‌شده در این جلسه از جمله استاندارد نبودن سوالات امتحانات و مشکل بیمه را یادداشت کرده و هر کدام که قابل حل باشد را با همکاری مدیر مرکز بزرگ اسلامی برطرف خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: تمام توان خود را برای رفع مشکلات جامعه طلاب و روحانیون در سطح استان بکار خواهیم برد.

وی اضافه کرد: مشکلاتی که وجود دارد را به کمک مدیر مرکز بزرگ اسلامی بررسی و بعد از کار کارشناسی زمینه رفع آنها را در سطح توان فراهم خواهیم کرد.

مسلمانان با تکیه بر مشترکات راه نفوذ دشمنان را سد کنند

ماموستا سیامک مرادی از طلاب علوم دینی اهل سنت سقز نیز در این همایش اظهار کرد:  خداوند به انسان‌ها عقل داد که در سایه حق و دین اسلام وحدت داشته باشیم.

وی از پیغمبر اسلام به عنوان بزرگترین منادی وحدت نام برد و گفت: متاسفانه در زمانی زندگی می‌کنیم که دشمنان اسلام حتی یک ثانیه دست از ضربه زدن به اسلام بر نمی‌دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: امروز یکی از سخت‌ترین دوران برای دین الهی اسلام است و مسلمانان در غفلت به سر می‌برند و اگر دست از این غفلت برندارند این دین الهی به مشکل مواجه می‌شود.

وی وحدت را مهم‌ترین نیاز برای امروز جهان اسلام دانست و تصریح کرد: همه مسلمانان باید با وحدت و همبستگی در مقابل هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان محکم بایستند.

وی افزود: اینکه امروز جامعه اسلامی به وحدتی که باید برسند دستیابند بخشی از این حاصل کم کاری علمای دینی است.

مرادی با بیان اینکه اشتراکات در دین اسلام انقدر زیاد است که اختلافات جایی برای عرض اندام ندارند، گفت: نباید اجازه دهیم دشمنان از این اختلافات جزیی برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان بهره بگیرند.

این طلبه سقزی خاطرنشان کرد: انسان باید برای دنیا و آخرت برنامه داشته باشد و از بستر دنیا برای مزرعه آخرت توشه برچیند این مهمی است که خداوند بارها بر آن تاکید فرموده است.

وی افزود: وقتی مسلمانان به اختلافات بیشتر از مشترکات بها دادن و سنت‌ها را زیر پا گذاشتند و از انجام فرائض دینی غافل شدند مسیر و راه را برای سمپاشی و دستیابی دشمنان به اهداف شومشان فراهم کرده‌اند.

مرادی خاطرنشان کرد:‌ ما می‌توانیم با وحدت و همدلی خودمان اسلام را به اوج و اقتدار اصلی خود برسانیم، چرا که وحدت بزرگترین سرمایه و ابزار مسلمانان در برابر دشمنان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا