مازندران

مدیران شایسته برای مازندران انتخاب شود/ ضرورت رعایت عدالت در تصمیم‌گیری‌ها

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با بیان اینکه روز جمعه انسان را به یاد نماز جمعه و هم به یاد صاحب جمعه امام عصر و به یاد اموات می‌اندازد، اظهار کرد: برای خوشحالی امام عصر (عج) و هم نماز جمعه توصیه‌ای بهتر از تقوا نیست و رسالت نماز جمعه توصیه به تقوا، تقواپروری و تقوا تقویتی است که باید این مساله را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه تقوا از هر کسی زیبنده و از جوان زیبنده‌تر است که امیدواریم خداوند به ما عنایت باتقوا بودن را عطا کند، افزود: خدا بهترین و برترین فرد است برای اینکه انسان از او تقوا داشته باشد و او را عبادت و پرستش کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: در روایات مختلف از عبادت، تعظیم و تمجید خداوند سخن گفتند؛ به عبارتی خداوند شایسته‌ترین فرد برای عبادت محسوب می‌شود.

این مسوول ادامه داد: مشکلات بشر این بوده که دقیقا نمی‌دانست چه کسی را باید پرستش کند و چه کسی را نباید پرستش می‌کرد، در واقع نمی‌دانست فنا، ثنا و حمد چه کسی را به جا بیاورد و اینها از مشکلات تاریخی بشر بود و چه بسا چیزهایی را عبادت می‌کرد، نمی‌کرد و آن را کنار گذاشته بود و کنار گذاشت و چیزی را که نباید عبادت می‌کرد که شرک بود.

محمدی لائینی اضافه کرد: انسان یکی را به آسمان می‌برد درحالی‌که باید به زمین می‌کوبید و یکی را به زمین می‌کوبید درحالی‌که باید به آسمان می‌برد این مشکل بشر در طول تاریخ بود، گاه خودش نمی‌دانست گاه شیاطین بشر را گمراه می‌کردند همین که می‌شنویم، ۷۵هزار منبر در سراسر کشورهای اسلامی آن زمان علی (ع) را بر فراز این منبرها ناسزا می‌گفتند و لعن می‌کردند و بنی امیه را تمجید می‌کرده و به آسمان می‌بردند.

وی یادآور شد: علی (ع) به ما یاد داده که بهترین و سزاوارترین فردی که اگر بناست از کسی بترسیم، از او باید بترسیم، چون همه چیز دست اوست محکمه، قاضی و شاهد اوست.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: هر که هوای نفس کمتر، اخلاصش بیشتر سزاواتر برای ستایش است، هر کسی محرم و اختلاس‌گر دنبال دنیا است سزاوار مدح و ستایش نیست، وقتی انسانی نابکار کسی او را مدح کند عرش خداوند به لرزه درمی‌آید.

این مسوول بیان کرد:  باید بدانیم دنیاپرستی انسان را پست و حقیر می‌کند پس ادم‌هایی دنیاپرست را  نباید به اسمان برد، متاسفانه رودربایستی و ملاحظات نمی‌گذارد این رفتار، مدح، ثنا و ستایش در جای خودش انجام شود و عادلانه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت نماز جمعه، افزود: امیدواریم نماز جمعه را مردم مازندران جدی بگیرند و حتما مردم حضور پیدا کنند؛ به این دلیل که نمازجمعه سفارش و معراج شهدا است و همه شهدا اهل نماز جمعه بودند.

این مسوول با بیان اینکه خاستگاه جهاد و شهادت نمازهای جمعه است، افزود: شهدا از اینجا برخواستند و به جبهه‌ها رفتند و شهید، جانباز و آزاده شدند که باید نماز جمعه جدی گرفته شود.

محمدی لائینی با اعلام اینکه یکی از دستاوردهای نماز جمعه تقوا است، اضافه کرد: کسی که باتقوا باشد به اندازه مدح و ثنا و بجا تعریف و تمجید می‌کند؛ این تعریف و تمجیدها خیلی مهم است.

وی بیان کرد: در هر دولتی تیم‌های کارشناسی وزرا ، معاون، استانداران، فرمانداران یا مدیران کل را  انتخاب کنند، انتخاب یک فرد اصلح برای ادارات و نهادها خیلی مهم است.

نماینده‌ ولی فقیه در مازندران ادامه داد: تیمی که مسوولیت  انتخاب مدیران کل را دارند مسوولیت خیلی بزرگی دارد، نکند افراد شایسته به‌دلیل پارتی‌بازی کنار گذاشته شوند  و کم شایسته‌ترها چون انسان‌های بیشتری به دنبال‌شان هستند را انتخاب کنند.

این مسوول تصریح کرد: مردم نیز در انتخابات باید به این مسائل مهم توجه کنند، رای دادن یعنی همان تعظیم و تمجید است اگر کسی بهتر باشد ولی به‌دلیل مسائل خانوادگی به فرد دیگری رای داده شود پس تعریف و تمجید را بجا رای ندادید پس همه مسوولیت دارند.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اگر همین دستور اسلام را همه رعایت کنند دنیا گلستان می‌شود و باید حواسمان خیلی جمع باشد.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه آینده ۱۷ ربیع روز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم و سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده نوجوان بسیجی است، افزود: همچنین روز پدافند غیرعامل است که برای بالابردن ضریب امنیت جامعه محسوب می‌شود که در حوزه مسوولیت خودشان باید دستورالعمل پدافند غیرعامل رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: روز پنج‌شنبه پیش‌رو ۱۳ ابان هم سالروز تبعید حضرت امام (ره) و هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و هم سالروز شهادت جمعی از دانش‌آموزان است که به روز دانش‌آموز و هفته مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و در این روز مراسم باشکوهی در صحن امامزاده یحیی (ع) ساری برگزار می‌شود.

این مسوول اضافه کرد: درست است ۱۳ آبان روز دانش‌آموز است ولی نباید به یک روز خلاصه شود و  هفته پیش‌رو به‌عنوان هفته مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه امام راحل چند ادبیات و واژه را به آمریکا نسبت دادند که جهانی شده است، افزود: شیطان بزرگ، سفارت‌خانه‌های او به‌عنوان لانه جاسوسی همین گونه است که مشغول فتنه‌گری است همچنین این جمله که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند این جمله امام مصداق بارز کلام امام علی (ع) ازچه کسی باید بترسیم و از چه کسی نباید بترسیم است و نشان می‌دهد امام فقط از خداوند می‌ترسید و از امریکا و اسرائیل همه هیچ ترسی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: مرگ بر آمریکا را به گفتمانی جهانی تبدیل کردیم و آن را با صدای بلند تکرار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: مدیر موفق سرلوحه کارش باید عدالت، اخلاق خوش، سختی‌ها و زحمات باید میان مردم باشد که به معنای مدیریت جهادی است و بدون مدیریت جهادی کار پیش نمی‌رود.

محمدی لائینی در پایان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیوست عدالت در همه برنامه‌ریزی‌ها باشد، گفت: قبلا در همه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها بر پیوست فرهنگی تاکید می‌کردند و اخیرا بر پیوست عدالت در همه برنامه‌ریزی‌ها تاکید کردند و همه مسوولان در تصمیمات عدالت را باید سرلوحه کارها قرار دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا