فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: مدرسه سازی توسط خیرین یک کار تربیتی است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، فرهاد اسماعیلی در آیین بیست و‌ سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز فارس که همزمان به صورت برخط نیز با سراسر کشور در شیراز برگزار شد گفت: ثروتمندی هیچگاه نمیتواند دال بر نیکوکاری باشد بلکه نیکوکاری صفتی بزرگ است که انسانهای بلند نظر بدون پشتوانه مالی نیز میتوانند داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نام استان فارس با وقف و کار خیر عجین شده است و باغ هایی در این استان وجود دارد که محصولاتش وقف دانش آموزان شهر می شود.

اسماعیلی گفت: مدارس خیرساز ۱۲۰ ساله در شهر شیراز وجود دارد که این نشان از سبقه خوب مدرسه سازی توسط خیرین در فارس است.

وی افزود: حتی اگر عمر ساختمان مدارس خیرساز هم تمام شود اما نام خیر توسط دانش آموزان تربیت شده در آن مدرسه همیشه زنده نگاه داشته می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آنچه که در رابطه بحث مشارکت خیرین در مدرسه سازی مورد اهمیت است تنها بعد مالی نیست بلکه بعد این مساله نیز بسیار حایز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بعد تربیتی و آموزشی مدرسه سازی توسط خیرین بسیار حایز اهمیت است و این امر می‌تواند به افراد جامعه نیک اندیشی را آموزش دهد.

وی گفت: ساخت مدارس خیرساز موجب ساری و جاری شدن کار نیک در جامعه می شود که این خود یک بعد تربیتی مهم محسوب می شود.

خاطر نشان می‌شود: در این مراسم از جمعی از خیرین مدرسه ساز استان فارس تقدیر شد، در استان فارس بیش از ۳ هزار خیرمدرسه ساز وجود دارد.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا