کردستان

مدیریت منابع آب کردستان توسط دیگران یکی از مشکلات استان است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در نشست مشارکت مراکز علمی توسعه و بهبود وضعیت استان کردستان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر پروژه‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان از نگاه  علمی اولویت‌بندی نشود سلایق فردی حاکم می‌شود و از بسیاری حقایق مغفول خواهیم شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از عوامل تولید عدم اطلاعات کامل است و این امر سبب می‌شود ذهنیت‌ها بر اساس سلیقه تصمیم‌سازی کنند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید ما را به واقعیت‌ها نزدیک کنند.

وی تعامل دانشگاه‌ها و مراکز علمی با صنعت و جامعه بسیار ضروری دانست و افزود: حوزه مدیریت و اقتصاد استان باید دانشگاه ارتباط داشته باشد.

به گفته زارعی‌کوشا، بهره‌مندی از ظرفیت اساتید دانشگاهی و نخبگان می‌تواند موفقیت‌های مطلوبی در جامعه ایجاد کند.

وی بر برجسته کردن حقایق پذیرفته شده علمی معقول تاکید کرد و خواستار حمایت گروه‌های علمی دانشگاه در حوزه‌های مختلف اقتصادی شد.

استاندار کردستان تعریف فرایندها و ارتباطات را ضروری دانست و افزود: سیستم و سامانه‌ای باید طراحی شود تا ما را به نتیجه نزدیک کند.

زارعی‌کوشا سند آمایش استان را جزو اسناد بالادستی دانست و گفت: در این سند باید چشم‌انداز ۲۰ سال آینده استان ترسیم شود و در دسترس همه نخبگان قرار گیرد تا از نگرش نخبگان در این سند برخوردار باشیم.

نبود مدیریت منابع آبی از مشکلات استان

وی نبود مدیریت منابع آبی استان را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و گفت: مدیریت منابع آبی در اختیار استان قرار ندارد این مساله محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: مطالبات استان در بخش کشاورزی باید با جدیت پی‌گیری شود.

وی بر ایجاد ارزش افزوده در راستای افزایش درآمد خانوارها تاکید کرد و گفت: امید است این مهم تبدیل به گفتمان شود.

زارعی‌کوشا یادآورشد: ارتباط علم با اجتماع، دانشگاه ، اقتصاد و بازار زمینه توسعه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا