اردبیل

مدیریت مناسب منابع دولتی عامل کنترل بازار و ثبات اقتصادی

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اردبیل اظهار کرد: مدیریت برخی منابع اقتصادی به دلایل مختلف در گذشته نه‌تنها منجر به کاهش مشکلات اقتصادی نشده، بلکه موجبات تورم افسار گسیخته در بازار را فراهم کرده است.

وی افزود: در برخی مواقع، کمک‌های دولتی زمینه حضور سودجویان برای ایجاد تورم در بازار را موجب شده و علاوه بر ایجاد هزینه برای دولت، منافع چندانی هم در معیشت مردم نداشته است.

استاندار اردبیل استفاده بهینه از منابع داخلی از سوی دولت را نیازمند مدیریت مناسب این منابع در حفظ ثبات اقتصادی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: هر چند کنترل و تنظیم بازار براساس مدیریت مناسب منابع دولتی، ممکن است در کوتاه مدت موجب سختی‌ها و مشکلاتی در برخی تولیدات شود، ولی اجرای آن برای قطع دست سودجویان، حفظ منابع کشور و کنترل بازار و ثبات اقتصادی گریزناپذیر است.

عاملی ادامه داد: برخی از یارانه‌های غیرمستقیمی که از سوی دولت با خلق پول و از منابع مختلف تامین می‌شود، علاوه بر ایجاد تورم در بازار، در سفره دهک‌های پایین جامعه نیز تاثیرگذار نبوده و بیشتر این یارانه به دست دهک‌های بالا رسیده و موجب عمق شکاف طبقاتی نیز می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: اصلاح و تحول اقتصادی در جامعه ممکن است به صورت موقتی در بازار اثرگذار باشد، ولی با پیش‌بینی و مدیریت نیازمندی‌ها، تامین اقلام در بازار و کنترل واحدهای تولیدی، مشکلات کمتری را در این برهه شاهد خواهیم بود.

وی به اقدامات حمایتی دولت برای واحدهای تولیدی اشاره کرد و خواستار اطلاع رسانی به واحدهای مختلف تولید دام و طیور برای بهره‌مندی از این تسهیلات و حفظ میزان تولیدات شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانداران شهرستان‌های استان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های خود برای مدیریت بازار، واحدهای تولیدی و تامین اقلام مورد نیاز را تشریح کردند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا