فارس

مدیری که معتقد به اجرای سند فرهنگی نباشد باید پاسخگو باشد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در آیین تودیع و معارفه معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه باید همه کمک کنند تا سند مهندسی فرهنگی اجرا شود، گفت: مدیر فرهنگی در استان فارس که نداند این سند چیست و نخواهد اجرا کند باید به امام زمان (عج) پاسخگو باشد.

وی با اشاره به تغییر در معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی، ولی فقیه عنوان کرد: مشفقیان در این سال‌ها مجاهدانه فعالیت کرد و کارهای موفقی انجام شد که یکی از آن‌ها اقدامات بیشتر و منسجم‌تر در فضای مجازی بود، به گونه‌ای که امروز مخاطبان ما در فضای مجازی حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تهیه برش استانی سند مهندسی فرهنگی یکی دیگر از اقدامات اساسی بود که در این مدت انجام شد، خاطرنشان کرد: این کار که با همکاری همه مجموعه‌های فرهنگی انجام شد در راستای سند ملی مهندسی فرهنگی است که در استان بومی‌سازی شده و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز گرفته که باید اجرا شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه کار جدی بر زمین مانده زیاد است، اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولان مستقیم اجرای سند هستند، اما دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی باید توجیه شوند که هر قسمت را چگونه انجام دهند.

وی با اشاره به نقش نهاد نمایندگی، ولی‌فقیه در اجرای موفق این سند گفت: نهاد نمایندگی، ولیفقیه باید نظارت کند که سیاست‌های کلی که رهبری فرمودند اجرا می‌شود یا نمی‌شود، باید دائم رصد کنیم که این سند کجای کار است و به کجا باید برسد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تدوین سند تمام شده، اما باید به اقدامات در راستای اجرای سند منتهی شود، افزود: نهاد نمایندگی راهبردی نسبت به رصد، اجرا و نهایتا اصلاح در صورت ضرورت را انجام می‌دهد که اصلاح باید در شورای فرهنگ عمومی مصوب شود.

آیت‌الله با اشاره به لزوم شکل‌گیری قرارگاه ارتقای فرهنگی شهر با ۱۴ کمیته مختلف گفت: دبیر قرارگاه معاون فرهنگی دفتر امام جمعه است و برخی اقدامات فرهنگی هم باید در داخل نهاد انجام شود، اما شکل‌گیری و فعالیت این قرارگاه باید به جد پیگیری شود.

وی درخواست کرد که انتقال تجربیات قبلی به معاون فرهنگی جدید پیگیری شود و تجربیات معاون سابق نادیده گرفته نشود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) پیشوای همه مجاهدت‌ها و بانوی همه ایستادگی‌ها است و در ادامه مسیر مبارزه فاطمی و شهدا مهم است که بدانیم اکنون در معرض پیکاری نابرابر در مسائل فرهنگی هستیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید کار درست را انجام داد، افزود: گاهی یک حرف حقی زده می‌شود، اما پاسخ‌ها و واکنش‌های زیادی علیه آن حرف حق انجام می‌شود که نشان می‌دهد عرصه فرهنگی یک جنگ است، اما نباید هم کار را تعطیل کرد، چون اگر معطل باشیم که چه حرفی می‌زنند هیچ کار نباید کرد.

وی با بیان اینکه مانند نبرد نظامی که شکل گرفت و پیروز شدیم باید در این نبرد فرهنگی هم پیروز شویم، گفت: امروز بساط تبلیغ دست دشمن و ایادی آنهاست بنابراین مردان جنگی در میدان مقابله با تهاجم فرهنگی نیاز است.

مصطفی مشفقیان، معاون سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه و رئیس کنونی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز نیز در این جلسه اظهار کرد: همچنان سعی می‌کنم که سرباز کوچکی برای ولایت در استان باشم، اما از این جهت که از دیدار مستقیم با نماینده، ولی فقیه محرومم، ناراحتم.

وی خطاب به معاون فرهنگی جدید نهاد نمایندگی، ولی فقیه در استان فارس گفت: توصیه دارم قدر نعمت نماینده، ولی فقیه که متواضع، متفکر و دارای صبر انقلابی است را بدانیم و سرباز خوبی برای ولایت باشیم.

در این مراسم حسین نیاکان به عنوان مسئول روابط عمومی و معین سامانیان به عنوان معاون فرهنگی نهاد نمایندگی، ولی فقیه در استان فارس معرفی شدند.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا