بوشهر

مذاکرات جای نقد دادن و نسیه گرفتن نیست/ ایران زمین بازی را تعیین می‌کند

مهراب کیانی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: از سرگیری مذاکرات اصل انکارناپذیری است، در گذشته توافقی صورت گرفته و پیگیری آن نیز باید صورت پذیرد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از همه مهم‌تر این است که ایران زمین بازی را تعیین کند و مذاکره کنندگان اروپایی این مورد را نباید فراموش کنند.

وی ادامه داد: آمریکا از برجام خارج شده و نباید منتظر برگشت آن باشیم، مذاکرات با کشورهای اروپایی باید به‌صورت جدی دنبال شود.

کیانی گفت: اگر آمریکا به برجام برگردد باید تمامی تحریم‌ها را لغو کند و تعهدی معتبر نیز بدهد که رئیس‌جمهور بعدی این کشور‌ هم به توافق  پایبند باشد.

این کارشناس تاکید کرد: در این مسیر نباید راه طولانی اعضای گذشته برجام و سایر کشورهای اروپایی ادامه پیدا کند، به‌عبارت دیگر نباید مذاکره برای مذاکره باشد.

وی تصریح کرد: نقد ندهیم و نسیه نگیریم؛ در طول مدت مذاکرات اروپاییان فقط وعده داده‌اند که انجام می‌دهیم ولی در عمل شاهد بدعهدی آنان بوده‌ایم، آنان باید پیشگام انجام تعهدات باشند.

کیانی عنوان کرد: یکی از خواسته‌های ما در این دور مذاکرات باید ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی‌ها باشد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ما نباید به هیچ‌ عنوان اجازه دهیم اروپاییان مباحث برجام و تحریم‌ها را به حضور در منطقه و برد موشک‌های ما ربط دهند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا