سیستان و بلوچستان

مردم باید قوه قضائیه را پناهگاه خود بدانند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، گفت: رفت و آمدهای مسئولان ارشد دستگاه قضا به سیستان‌وبلوچستان عامل آشنایی بیشتر با مشکلات استان و در نتیجه پشتیبانی و حمایت بیشتر از مسئولان در استان خواهد بود.

امام جمعه زاهدان افزود: وجود شرایط ویژه، گستردگی و کمبود امکانات در استان بر مشکلات دستگاه قضا افزوده که در این جهت نیازمند پشتیبانی ویژه از سوی مرکز کشور هستیم.

آیت‌الله محامی بیان داشت: متاسفانه برخی قوانین و سیاست ها تاثیر لازم را نداشته و مشکلات به قوت خود باقی است برای مثال مسئله قاچاق همواره وجود داشته که برای حل این معضل نیاز به طراحی جدید هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات صلح و سازش توسط مردم تا حدودی در کاهش میزان ورود پرونده ها موثر بوده و طبق گزارش ارائه شده توسط مسئولان استان تلاش ها بر این بوده تا به پرونده های قدیمی با قید فوریت رسیدگی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تدبیر جهت جلوگیری از تشکیل  پرونده ها در دستگاه قضا شد و عنوان کرد: در این صورت حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که مردم باید قوه قضائیه را پناهگاه خود بدانند و اینکار باید با امیدواری صورت گیرد، گفت: گاهی در رسیدگی به برخی پرونده ها با نهایت دقت و نظارت حکم صادر می شود و گاهی ممکن است با سخت گیری‌های بیش از حد جرأت و جسارت از قاضی گرفته و حکم صادره همراه با احتیاط باشد که چنین چیزی می تواند مخرب باشد.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: فراهم بودن شرایط قاچاق در سیستان‌وبلوچستان باعث شده تا آلودگی محیط زیاد باشد و از طرفی وجود دستگاه های مختلف نظامی، انتظامی و امنیتی کار را سخت و در مواردی برخی دستگاه ها توسط مردم به قانون شکنی متهم می شوند.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم استفاده از همه نیروها و امکانات، برای افزایش بهره‌وری دستگاه قضا گفت: در دستگاه قضایی جنس ماموریت کاملا متفاوت با سازمان‌های دیگر است و تاثیر کاری که صورت می‌پذیرد از مهم‌ترین و اساسی‌ترین امور است.

وی گفت: حجم بالای پرونده های ورودی به دستگاه قضا یکی از چالش های بزرگ است که در این جهت طراحی و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا