سیستان و بلوچستان

مردم برای دُز سوم واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، حسین مدرس خیابانی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا اظهارداشت: وضعیت استان بر اساس رنگ بندی خوب اما این شرایط پایدار نیست و شکننده بوده و ممکن است در کوتاه‌ترین زمان تغییر کند.

وی افزود: از سویی این شرایط در سیستان وبلوچستان ممکن بوده مردم را به سمت عادی انگاری پیش ببرد که این امر بسیار خطرناک است.

استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: اگر می‌خواهیم شرایط کسب و کار، حمل و نقل و گردشگری به همین شکل موجود ادامه یابد همراهی مردم، اصناف و اقشار مختلف برای دُز سوم واکسیناسیون کرونا به منظور حفظ شرایط موجود و دوری از اجباری شدن محدودیت‌های مجدد صورت گیرد.

وی تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های رسانه و تبلیغات محیطی برای ایجاد انگیزه جهت واکسیناسیون دُز سوم در سیستان و بلوچستان استفاده شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ۳ الی ۴ ماه بعد از تزریق دُز دوم به دلیل پایین آمدن آنتی‌بادی در بدن، دُز سوم واکسن باید تزریق شود.

محمد هاشمی شهری افزود: با توجه به پیدایش سویه جدید امیکرون که قدرت سرایت آن چهار برابر سویه دلتا است پرهیز از عادی انگاری و تزریق دُز سوم واکسن ضروری است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز از کاهش ۲۹ درصدی آمار مبتلایان نسبت به هفته گذشته خبر داد و افزود: آمار فوت شدگان نیز در هفته گذشته از هفت نفر به ۲ نفر کاهش پیدا کرده است.

علیرضا شهرکی بیان کرد: آمار واکسیناسیون نیز در دُز اول به ترتیب در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۷۳ درصد، زابل ۸۳ درصد و ایرانشهر ۸۵ درصد بوده و میانگین پوشش دُز دوم در سطح استان نیز بالای ۶۰ درصد است.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا