چهارمحال و بختیاری

مردم توان پرداخت تسهیلات مسکن با سود بالا را ندارند

مردم توان پرداخت تسهیلات مسکن با سود بالا را ندارند

احمد راستینه هفشجانی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه انتخابیه بنده در برخی از شهرها و روستاها عملیات اجرایی پروژه‌های ساخت مسکن خوب پیش رفته اما در برخی از مناطق هنوز با مشکلاتی در خصوص آزادسازی اراضی و الحاق به طرح هادی شهر و روستا مواجه هستیم.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان وفرخشهر در مجلس ادامه داد: رئیس جمهور دستور داده هر کجا ظرفیت واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی وجود دارد، این کار انجام شود و نظر وزیر راه و شهرسازی نیز همین است؛ اما با وجود ظرفیتی که در برخی از شهرها برای واگذاری زمین جهت ساخت خانه های ویلایی وجود دارد این اقدام صورت نگرفته است.

راستینه اظهار کرد: امروز هیات متمرکزی از وزارت راه و شهرسازی جهت بررسی شرایط ساخت مسکن و مشکلات موجود به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند؛ از هیات اعزامی درخواست کردیم بازدید میدانی از استان داشته باشند و مشکلات را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: در برخی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری مانند شهرکرد اجرای طرح نهضت ملی مسکن قابل قبول بوده اما متاسفانه در شهرهایی نظیر هفشجان، فرخ شهر، بن، سامان اقدامات رضایت بخش نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت آزاد سازی زمین مورد نیاز مردم جهت ساخت مسکن و دیگری الحاق برخی از اراضی شهرها و روستاها به طرح هادی و طرح جامع شهری عنوان کرد: مسئله ما این است که الحاق به سختی انجام شده و موانع موجب تاخیر در ساخت وساز مسکن شده و باید به صورت جدی بر طرف شود.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم در حوزه ساخت مسکن طرح نهضت ملی در سراسر کشور سود بالای تسهیلات است، مردم توان پرداخت سود ۱۸ درصد را نداهشته و این نرخ سود باید حداکثر ۸ الی ۱۲ درصد باشد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا