سیستان و بلوچستان

مردم سیستان وبلوچستان باید طعم شیرین مطالبه گری را بچشند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، محمود دولت کردستانی در جلسه “نقش رسانه ها در مطالبه گری صحیح” که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد اظهار داشت: حدود ۳۰۰ نمازجمعه به صورت هفتگی در سرتاسر استان اقامه می شود که باید از این ظرفیت در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری صحیح استفاده کرد.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت مطالبه گری در استان رو به بهبود است اما کافی نیست و نباید این امر مهم تنها بر عهده مردم گذاشته شود بلکه همه دستگاه ها به ویژه نهادهای امنیتی و نظارتی نیز باید پای کار باشند و بخشی از این وظیفه خطیر را اجرایی کنند تا جلوی ناامیدی مردم گرفته شود.

وی تاکید کرد: باید از کار جزیره ای در این خصوص جلوگیری شود و با یک اتحاد و همبستگی کامل و جامع، رسانه ها و دستگاه ها و مطالبه گران بر روی محورهای اولویت دار تمرکز کرده و تا زمان به سرانجام رسیدن و حل مشکل، مطالبه گری را ادامه دهند.

به گفته کردستانی؛ امروز در استان افراد و گروه های مختلفی مطالبه گری می کنند اما باید آثار و نتایج این مطالبه گری ها منتشر شود و مردم نیز طعم شیرین آن را چشیده و از این سری اقدامات جهادی لذت ببرند که در این راستا صداوسیما با تمام توان برای تحقق و پیشبرد اهداف مطالبه گری در چارچوب قاعده و قانون آماده است.

مطالبه گری بر مدار امر به معروف
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: حمایت های مشاوره ای، پشتیبانی و ارائه آموزش های تخصصی در زمینه های مختلف ویژه مطالبه گران جزو وظایف این ستاد است که تاکنون نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است.

محسن اکبری افزود: جلوگیری از غرض ورزی، حرکت در مسیر صحیح و مطالبه به همراه ارائه راهکار باید همواره جزو اولویت های کاری مطالبه گران باشد و اگر شخص، گروه و جریانی در این مسیر به دنبال حقوق عامه مردم باشد طبیعتاً تحت حمایت این ستاد قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان علیرغم استعدادها و توانمندی هایی که دارد اما هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده که با افزایش و آموزش مطالبه گران در سطح استان می توان در سطح کشور موثر بوده و نقش آفرینی کرد که در این میان مردم، بازیگران و صاحبان اصلی این حرکت جهادی و انقلابی هستند.

اکبری تاکید کرد: باید مدیران ارزشی و خدوم مورد حمایت قرار بگیرند و در مقابل نیز مسئولان کم کار را باید از حاشیه امن خارج کرده و در برابر مردم و دستگاه های نظارتی به پاسخگویی دعوت کرد.

 

مطالبه گران آسیب محور کار کنند

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در شرایط کنونی استان باید مطالبات از حالت مساله محور به آسیب محور تبدیل شود و جهادگران و مطالبه گران به دنبال شناسایی و رفع آسیب های موجود باشند.

ابوالفضل احمدزاده تصریح کرد: ضرورت دارد یک ستاد مرکزی با استعداد خبرگان، متخصصان، کارشناسان و مطالبه گران باتجربه در استان تشکیل شود و با بومی سازی تهدیدات و آسیب های استان، ضمن تهیه محتوای آموزشی و ارائه به مطالبه گران، گام برداشتن در مسیر قانونی و صحیح مطالبه گری را به منصه اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: مطالبه گران نیز باید دارای شاخصه های ویژه ای از جمله صبر و شکیبایی، آگاهی و درایت و پیگیری موارد به همراه ارائه مستندات قضایی و مستدل باشند و هرگز به سمت و سوی تهمت و برچسب زنی به اشخاص نروند تا در مسیر خود موفق باشند و مورد حمایت دستگاه قضا و مردم نیز قرار بگیرند.

به گفته احمد زاده؛ صداوسیما نیز به صورت دائمی بازدیدهای سرزده ای از ادارات مختلف که مستقیم با مردم سروکار دارند داشته باشد و ضمن شنیدن گلایه های مردمی، مدیران کم کار را مورد مطالبه و مورد مواخده قرار دهد.

اعلام موجودیت مجمع مطالبه گران سیستان و بلوچستان

دبیر مجمع مطالبه گران سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: مطالبه گری صحیح و درچارچون حلقه مفقوده در استان است و همین امر موجب افزایش تخلفات متعدد در حوزه های اداری و اقتصادی و… شده است که اگر مردم و مطالبه گران شیوه های اصولی مطالبه را بیاموزند قطعاً از حجم این موارد کاسته می شود.

جواد قنبری تاکید کرد: پس از تشکیل مجمع عمومی مطالبه گران استان با همراهی جوانان نخبه و مدیران پاسخگو قصد داریم تا سلسله آموزش های تخصصی ویژه هر قشر را آغاز کنیم و افرادی که عضو این مجمع باشند از حمایت های پشتیبانی و مشاوره ای برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: این مجمع به منظور هماهنگی مطالبه گران سطح استان و تجمیع خواست و نظرات عمومی تشکیل شده و هرگز سیاست و جناح بازی و یا جانب داری از افراد و گروه های خاص در آن وجود ندارد و بدون مماشات در برابر ناعدالتی ها خواهد ایستاد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا