خوزستان

مرکز اضطراری بستری بیماران کرونایی در بندر امام(ره) راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام خمینی(ره)، عادل دریس امشب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال شیوع موج پنجم ویروس کرونا در کشور و با هدف ارتقای آمادگی برای درمان بیماران کرونایی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تجهیز سالن ورزشی شهید حقگو به امکانات پزشکی و درمانی، آن را به مرکز درمانی اضطراری بیماران کرونایی مبدل خواهد کرد.

وی افزود: پس از تجهیز سالن ورزشی شهید حقگو به امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی از جمله ٣٠ تخت بیمارستانی برای بستری کردن بیماران و همچنین راه اندازی اتاق احیا(CPR)، زمینه‌ی مساعدی برای یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان فراهم می‌شود.

دریس بیان کرد: با تبدیل سالن ورزشی شهید حقگو به مرکز اضطراری برای بستری کردن بیماران کرونایی، تلاش می‌شود نگرانی‌های شهروندان در خصوص کمبود امکانات درمانی برطرف و از فشار به شبکه درمانی منطقه کاسته شود.
وی در پایان گفت: پس از استقرار ٣٠ تخت بیمارستانی، ایجاد اتاق احیا در کنار دیگر تجهیزات لازم پزشکی و ملزومات اداری در سالن ورزشی شهید حقگو و واگذاری راهبری و مدیریت آن به شبکه بهداشت و درمان منطقه، امکان پذیرش و بستری کردن بیماران در شرایط اضطراری فراهم خواهد شد.

به گزارش فارس، شهر بندر امام خمینی(ره) در جنوب استان خوزستان علیرغم همجواری با ۲۴ پتروشیمی و وسیع‌ترین بندر تجاری کشور و همچنین  ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان است.

نزدیک ترین بیمارستان به شهر بندر امام خمینی(ره) در فاصله ۲۵ کیلومتری قرار دارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا