اصفهان

مرکز نگهداری معتادان متجاهر «فدک» در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مرکز نگهداری معتادان متجاهر «فدک» در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به شیطنت دشمنان و ایادی آنها همکاران ما، ۱۰ ماه تلاش و مجاهدت در برقراری نظم و امنیت عمومی داشتند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: مطابق فرموده رهبری تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود اما به نظر می رسد تاکنون حق این فرموده رهبر انقلاب در روشنگری نسل جدید و آحاد جامعه به خوبی ادا نشده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه جوانان ما در همه رشته‌ها بدون تکیه به خارج مرزها پیشرفتهای عظیمی داشتند، تاکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی از قدرتهایی است که نه فقط در منطقه بلکه در دنیا شناخته شده است.

وی ادامه داد: آورده جمهوری اسلامی به عنوان پلیس نیز خدمت به مردم و حفظ آرامش جامعه در همه زمینه‌هاست، به یقین اگر دشمنی دشمنان نبود شرایط مطلوب‌تری داشتیم اما شیطنتهای مختلف از بُعد تحریم و اختلال درروند فعالیت دستگاه‌ها خود را نشان داده است و در ایجاد نا امنی و کاهش احساس امنیت آثاری داشته که پلیس با تمام وجود در راستای جبران آن و رضایت مردم تلاش دارد.

سردار میرحیدری با بیان اینکه امسال را در شرایط خاصی با توجه به تحریمها طی کردیم اما با افزایش سطح کارآمدی کارکنان و دانش تخصص نیروهای پلیس شاهد رشد قابل توجهی بودیم، گفت: کشفیات مواد مخدر در سطح کشور قابل توجه بوده است.

کاهش ۴ درصدی دستگیری بانوان در حوزه مواد مخدر

وی با اشاره به دستگیری ۳۲۷ قاچاقچی عمده مواد مخدر در طول ده ماهه گذشته در اصفهان گفت: دستگیری‌ و برخورد با بانوان درگیر اعتیاد در سال جاری چهار درصد کاهش داشته است، برخورد و دستگیری با اتباع در حوزه مواد مخدر سه درصد افزایش داشته و این مهم جزو اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده بالاخره پس از سالها مجتمع فدک در راستای جمع آوری معتادان متهاجر در اصفهان راه اندازی می شود، تصریح کرد: این حق مردم اصفهان در سالهای گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته بود، معتادان متهاجر که بسیاری از سرقتهای خرد نیز توسط انها انجام می شود، در این مرکز تجمیع و برای ترک و آموزش اعزام می شوند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا پرونده های بیش از یک میلیارد تومانی، ۷۵ درصد افزایش و رشد داشتیم، بیان کرد: همچنین در زمینه پرونده‌های بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی، ۱۹۰ درصد افزایش داشتیم.

وی بیان کرد: ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق در ۱۰ ماهه گذشته، ۶۶ درصد افزایش داشته و ارزش این کشفیات ۶۱۳ میلیارد تومان بوده است.

افزایش ۲۰۰ درصدی توقیف خودروهای شوتی

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه خودروهای شوتی توقیف شده افزایش ۲۰۰ درصدی داشته است، بیان کرد: سوخت مکشوفه نیز ۱۸۶ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: لازم است این آگاهی را به مردم بدهیم که خودروهای سبک و سنگین قاچاق سوخت علاوه بر زیان اقتصادی خطرات مختلفی را عاید مردم می کنند.

سردار میرحیدری با تاکید بر اینکه ارز قاچاق ۲۰۹ درصد افزایش داشته است، گفت: کشفیات لوازم خانگی ۱۹۱ درصد و زمین خواری افزایش ۴.۱۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری، ۱۴۴ باند سرقت در استان اصفهان متلاشی و ۴۰۱ سارق دستگیر و هشت باند سرقت قطعات خودرو منهدم شد، تاکید کرد: ۶۰ باند سرقت از منازل، پنج باند سرقت احشام، ۱۸ باند سرقت موتورسیکلت، ۲۴ باند سرقت سیم برق و سه باند سرقت مسلحانه و یک باند سرقت از کامیون‌ها در ۱۰ ماه اخیر متلاشی شد که ارزش دستاورد انهدام باندهای سرقت ۵۶۰ میلیارد تومان اموال مسروقه بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در طول این مدت کشفیات هروئین ۱۰۹ درصد و ماده صنعتی شیشه ۷۸ درصد افزایش یافته است، افزود: کشفیات ماده مخدر تریاک کاهش ۴۱ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۲ قبضه سلاح از باندهای مواد مخدر کشف شد، اظهار داشت: طی ۱۰ ماه اخیر ۴۶۶ خودرو سنگین و سبک و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

افزایش ۳ درصدی آمار جرائم خشن در اصفهان

میرحیدری با بیان اینکه آمار جرائم خشن در این استان طی ۱۰ ماه گذشته سه درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: سه باند سرقت مسلحانه در این مدت در اصفهان متلاشی شده است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه چند سال پی در پی کاهش تعداد فوتی‌ها در تصادفات درون شهری را شاهد بودیم امسال روند افزایشی را شاهد بودیم که از دلایل آن کاهش برخورد با موتورسیکلت‌سواران و افزایش نگران کننده مصرف مسکرات بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه شمار فوتی‌ها در تصادفات درون شهری طی ۱۰ ماه اخیر ۳۳ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: تصادفات جرحی درون شهری به میزان یک درصد افزایش داشته و در حوزه جاده‌ای نیز شمار تصادفات منجر به فوت در سال جاری هفت درصد کاهش و تصادفات جرحی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

سردار میرحیدری گفت: میزان وقوع جرم و پرونده‌های پلیس فتا ۷.۱ درصد رشد داشته است،کلاهبرداری رایانه ای ۶.۷ درصد کاهش و برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی ۳۸ درصد افزایش یافته است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا