زنجان

مسؤولان فرهنگی باید اهمیت فضای مجازی را درک کنند/فضای مجازی نباید رها شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، عباس بابایی امروز در اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج زنجان اظهار داشت: فرهنگ، تولید محتوا و مبارزه فرهنگی، یکی از اصلی‌ترین مباحثی است که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آن روبه‌رو است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه امروز در یک مبارزه بی‌امان با نظام سلطه در حوزه فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: دشمنان با تولید محتوایی که علیه ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس ما انجام می‌دهند، قصد مورد هدف قرار دادنِ اعتقادات و بنیان‌های فکری ما را دارند.
وی با بیان اینکه امروز دشمن بیشتر در حوزه فرهنگی تلاش می‌کند، گفت: بعد از همه‌گیری ویروس کرونا فعالیت‌ها به‌ ویژه در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان از حالت حضوری به مجازی تبدیل شده و برای همین ناگزیر هستیم که بنیان‌ها و زیرساخت‌های فکری خودمان را با همین ابزار در قالب‌های متعدد به دنیا معرفی کنیم.

بابایی با بیان اینکه امیدواریم اهمیت فضای مجازی را دست‌اندرکاران و مسئولین فرهنگی و فنی در کشور دریابند، تصریح کرد: اگر این عرصه را فراموش و رها کنیم این عرصه را تقدیم دشمن کرده‌ایم و دشمن از آن به نحو خیلی خوب علیه ما استفاده خواهد کرد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه باید افراد متخصص را در این حوزه تربیت کنیم، اظهار کرد: باید برای نسل جوانی که ذهنش را پُر از محتواهای گوناگون کرده‌، تولید محتوای فرهنگی مناسب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در موقعیت‌های مختلف باید تهدیدات، فرصت‌ها، نقاط ضعف و قوت خودمان را هم خوب بشناسیم و هم در صدد تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف باشیم، تصریح کرد: باید از فرصت‌هایی که از محیط خارجی برای ما حاصل می‌شود، نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم تهدیدها را از خودمان دور کنیم.
بابایی با اشاره به بحث جمعیت که یکی از موضوعات این رویداد بود، گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت تا ۲۰ سال آینده دچار تهدید جمعیتی هستیم.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به ۳۰ سال فعالیت بر روی موضوع جمعیت خاطرنشان کرد: امروز به وضوح مشخص شده که نفوذ در این کار وجود داشته و ۳۰ سال با بیت‌المال بر روی این موضوع هم در سطح فرهنگی و هم در سطح وسیع در حوزه بهداشت، کار کردند که جلوی افزایش جمعیت را بگیرند و باید حواسمان باشد که دشمن در این حوزه برنامه‌ریزی کرده است.
وی با بیان اینکه جهان غرب به سرعت، مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت ارائه می‌دهد و از تجربه‌ای که شکست خورده، برگشته و برعکس برای افزایش جمعیت کار می‌کند، ادامه داد: در حوزه فرهنگی و هنری نیز افراد مشهور در دنیای غرب تبلیغ افزایش جمعیت را می‌کنند.
بابایی خاطرنشان کرد: وظیفه کار فرهنگی در این حوزه بر عهده فعالان فرهنگی و فضای مجازی است که تولید محتوا در فضای مجازی انجام می‌دهند که راحت‌ترین و در دسترس‌ترین ابزار است.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این مراسم در مورد برگزاری این رویداد اظهار داشت: این رویداد در ۳ بخش بازی‌های موبایلی، نرم‌افزارهای موبایلی و پویانمایی برگزار شد.

فریدون رحیم پور  با بیان اینکه از هر بخش یک تیم به رقابت‌های کشوری و رویداد سراسری راه پیدا کردند، خاطرنشان کرد: رویداد کشوری در هفته بسیج در تهران برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: تیم‌های برتر در استان زنجان تجلیل شده و به رقابت‌های کشوری هم راه پیدا کردند.
در پایان این مراسم از تیم‌های برتر سومین رویداد تولید محتوای بسیج در ۳ بخش بازی‌های موبایلی، نرم‌افزارهای موبایلی و پویانمایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-11-08 10:56:30

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا