فارس

مسئولان ساختار معیوب اقتصاد را اصلاح کنند

به گزارش برگزیده های ایران از فیروزآباد، حجت الاسلام محسن رضا بشارت ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان با بیان این که راه رسیدن به گل های معرفت و سعادت در درجه اول ترک گناه است اظهار داشت: دروغ نگفتن، خیانت نکردن، پرهیز از لغزش های گوناگون جنسی و شهوانی مهمترین قدم در تقوا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت با سعادت پیام رسان کربلا عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) افزود: زنان جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی در احادیث و بقای انقلاب ایفا کردند.

بشارت با بیان این که قدرت واقعی ملت به امکانات مادی و نظامی نیست و اگر چه همه این‌ها لازم است اما به نوعی خودکفا در تجهیزات نظامی هستیم، اضافه کرد: قدرت واقعی این ملت به ایمان و ولایت مداری است که سال ها تحریم و تهدید و جنایت متکبران عالم در رسانه‌ها بر علیه کشور اسلامی ادامه دارد اما ملت با ایمان روز به روز مقاوم تر و رو به رشد و پیشرفت است.

وی بیان داشت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ الهی است و کسانی که فاقد آن بوده بیشتر قدر و اهمیت آن را می‌دانند.

امام جمعه فیروزآباد گفت: پرستاران و مجموعه حوزه بهداشت و درمان تامین کننده بخش سلامت و این نعمت بزرگ بوده که این روز را به همه پرستاران تبریک و برای آنان آرزوی موفقیت و پاداش الهی دارم.

بشارت با طرح این سوال که اگر دشمن دست از تحریم‌ها ایران بر ندارد آیا راهی برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد، ابراز داشت: گره زدن اقتصاد به مذاکرات، یک جنگ روانی برای التهاب جامعه است و در واقع تحریم‌ها حدود ۲۰ درصد در اقتصاد ما تاثیر دارد که دولت انقلابی هم به جدی در مذاکرات به دنبال رفع همه تحریم‌های ظالمانه است.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان، اقتصاددانان و مسئولان دلسوز نظام اسلامی باید ساختارهای معیوب اقتصاد مانند ساختار مالیات و اخذ مالیات بر زمین مانده و جلوگیری از فرارهای مالیاتی به علاوه تلاش مضاعف اصلاح کنند و در خنثی کردن تحریم ها گام بردارند.

امام جمعه فیروزآباد با ابراز امیدواری نسبت به انتخاب و تشکیل دولت آینده عراق تصریح کرد: جریان مقاومت در عراق آن‌قدر قوی بوده که سرانجام کار چیزی جز اخراج آمریکا نخواهد بود.

بشارت با اشاره به اظهارات ضد ایرانی اخیر توسط مقامات صهیونیستی افزود: این اظهارات بیش از آن که نشانگر تهدید باشد نمایانگر ناتوانی آنهاست که بیش از هر زمان دیگری آشفته و عاجز هستند.

وی همچنین به حادثه تلخ تصادف و جان باختن سه تن از روستای آتشکده اشاره و ادامه داد: این حادثه بار دیگر دل ها را غمگین و اشک ها را روان کرد که ضمن تسلیت و دعوت به صبر و آرامش بازماندگان و اهالی آتشکده، سزاوار است عوامل حادثه اعم از جاده، خودرو و نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد چنین تصادفات خطرناک نباشیم.

امام جمعه فیروزآباد در بخش پایانی خطبه های عبادی، سیاسی این هفته با اشاره به تشییع شهید گمنام در زندان فیروزاباد خاطرنشان کرد: این تشییع در جمع کسانی که در ندامتگاه هستند یک تدبیر قابل تحسین بود و بنا است در ۱۲۰ زندان کشور نیز تشییع شود تا پیام پاک آنان و راه رهایی از تعلقات دنیوی و راه نجات همگان را در تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) متذکر شود.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا