کردستان

مسابقات قوی‌ترین مردان ایران در سنندج برگزار می‌شود/ساماندهی ۱۱۲۲ ورزشکار پرورش اندام در کردستان

 بهنام بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران  در سنندج اظهار کرد: پرورش اندام شامل رشته‌های بادی‌کلاسیک، بادی‌بیلدینگ، فیتنس و پاورلفتینگ است.

وی پاورلفتینگ را از رشته‌های زیرشاخه بدنسازی و یک ورزش قدرتی دانست و افزود: لازمه این ورزش بدنسازی حرفه‌ای و هدفمند است.

به گفته سرپرست هیات پرورش اندام استان کردستان، رشته‌های پرورش اندام از جمله پاورلفتینگ، مچ‌اندازی، مردان آهنین از قطب‌های صاحب عنوان کشور است.

وی افزود: جوانان، نوجوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان توانسته‌اند در سطح کشور بدرخشند.

وی با اشاره به فعال بودن هیات پرورش اندام در ۱۰ شهرستان اظهار کرد: شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان در رشته‌های مختلف پرورش اندام فعال هستند.

بهاری یادآور شد: شهرستان‌های دیواندره، سقز، قروه و کامیاران در رشته پاورلفتینگ و شهرستان‌های بیجار، دهگلان و سنندج، در رشته مچ‌اندازی فعالند.

وی تجهیز کردن رشته‌های مختلف در شهرستان ها را نیازمند منابع مالی دانست و افزود: کمبود منابع مالی مشکل اصلی هیات پرورش اندام است.

سرپرست هیات پرورش اندام استان کردستان رشد و توسعه ورزش را نیازمند تخصیص اعتبارات به این حوزه دانست و افزود: تجهیزات این رشته ضعیف است و تحت پوشش قراردادن رشته‌های پرورش اندام نیازمند وسایل خاص خود است.

بهاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اواخر اسفند سال ۹۸ و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و لغو مسابقات، اظهار کرد: علیرغم این محدودیت‌ها کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار شده است.

وی افزود: در این مدت سمینار دانش‌افزایی ویژه مربیان و داوران دز فضای مجازی برگزار شد.

سرپرست هیات پرورش اندام استان کردستان علاقه‌مندی بانوان و پیشرفت‌های آنها به ورزش پرورش اندام را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون بانوان در باشگاه‌های استان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: امسال اولین دوره مسابقات پاورلفتینگ بانوان با حضور ۶ شهرستان در بیجار برگزار شد.

کسب مدال طلای بانوان در مسابقات پرورش اندام

وی کسب ۶ مدال طلای بانوان در مسابقات یاسوج، کسب مقام دوم تیمی پیشکسوتان در رشته تیمی، کسب مدال طلا و نقره در مسابقات مچ اندازی اردبیل را از موفقیت‌های بانوان استان عنوان کرد.

سرپرست هیات پرورش اندام استان با اشاره به برنامه‌های هیات در رشته‌های مچ‌اندازی پرورش اندام قوی‌ترین مردان گفت: در این راستا مسابقات قوی‌ترین مردان در دیواندره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه تیم استان بمنظور شرکت در مسابقات قوی‌ترین مردان کشور به تهران اعزام شدند، اظهار کرد: کردستان در طول ۶ ماه میزبان مسابغ مچ‌اندازی کشور بوده و در مسابقات انفرادی و تیمی نتایج خوبی کسب کرد.

بهاری در ادامه کسب ۷۵ مدال رنگارنگ در بخش انفرادی جوانان امید، پیشکسوتان، معلولین و کسب قهرمان کشور در بخش تیمی و کسب مقام سوم کشور در بزرگسالان را از موفقیت‌های ورزشکاران استان بیان کرد.

 وی از برگزاری سومین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان ایران دی ماه امسال در سنندج خبر داد.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا