سیستان و بلوچستان

مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اخلاقی، تربیتی و مذهبی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، صبح امروز همایش بزرگ منادیان وحدت، با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور جمعی مسؤولان و علما و معتمدان شیعه و سنی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: این استان با پیشینه تاریخی خود یکی از مهمترین جلوه‌های مدنیت و فرهنگ در تاریخ ایران اسلامی است. 

محمد مهدی اسماعیلی افزود: در سیستان و بلوچستان با مردان، زنان و دلاورمردان روبرو هستیم که با قدرت، ایمان، عشق به ایران عزیز  و اسلام با تقرب به آموزه‌های الهی مظهر وحدت ملی را به نمایش گذاشتند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رویکرد دولت مردمی در حوزه فرهنگ در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشت که در راه توسعه اقتصادی مردم قرار دارد تلاش برای پیشرفت فرهنگی است. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: فرهنگ در اندیشه انقلاب ما زیربنا، و اقتصاد و لوازم توسعه مادی ابزارهایی برای تامین الگوهای فرهنگی است. 

وی بیان کرد: حکومت اسلامی برای این  تشکیل می‌شود که مردم را به  سعادت دنیا و آخرت برساند و همه بزرگان و اندیشه‌ورزان نگاهشان به سیاست استفاده از امکانات مادی برای این سعادت مردم در دنیا و آخرت است که این مهم در مقابل تفکری قرار می‌گیرد که حکومت را برای مسائل رفاهی مردم ترجمه می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح  کرد: اگر دائیه برقراری حکومت دینی داریم این مهم  جز با تلاش برای سعادت دنیا و آخرت مردم جامعه محقق نمی‌شود بنابراین این هدف متعالی نباید براساس فشارها و مشکلات گم شود زیرا اگر گم شود فصل متمایز حکومیت دینی و سکولاریزم ازبین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب باید جا پای پیامبر اکرم(ص) بگذارد و به این اسوه حسنه اقتدا کند تا مسیر پر چالش دنیای امروز  را  پشت سر بگذارد گفت: مسجد در کانون توجهات جامعه دینی است اگر امروز دولت مردمی  ادعای بازگشت ارزش‌های انقلاب اسلامی را دارد این مهم به مسجد برمی‌گردد.

اسماعیلی بیان کرد: در دولت مردمی توجه داریم که تمرکز بر توسعه منابع انسانی بگذاریم، در واقع ما در سیستان و بلوچستان باید برای چهار سال آینده برنامه و اقدام داشته و مشخص کنیم به کجا باید برویم و چه فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان اجرا کنیم.

وی اظهارداشت: در سیستان وبلوچستان با محوریت شورای فرهنگ عمومی و استفاده از دیدگاه‌های وحدت‌آفرینی علما در کنار هم بایستی ظرف چند ماه آینده برنامه اجرایی برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر استان ارائه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در توسعه فرهنگی نگاه محوری به مسجد داشته و در این مکان به دنبال تحقق اهداف فرهنگی و هنری باشیم تاکید کرد: مسجدها محور همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اخلاقی، تربیتی و مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های روشنی برای رشد فعالیت‌های قرانی داشته باشیم گفت: افتخار همه مسلمان مودت اهل بیت است و توجه ویژه به آموزه‌های قرآنی و اهل بیت محور وحدت در جهان اسلام است و به نحو شایسته در این استان ظهور و بروز یافته است.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا