خوزستان

مسمومیت ۵ عضو یک خانواده با گاز مونوکسید کربن

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، بر اساس اعلام مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بامداد امروز در پی تماسی با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر مسمومیت اعضای یک خانواده با گاز گاز مونوکسید کربن در روستای چال محمد حسین باغملک، بلافاصله تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

در پی این حادثه پنج عضو یک خانواده شامل یک زن ۳۷ ساله و سه دختر ۸، ۱۳ و ۱۵ ساله و یک پسر بچه هفت ساله دچار مسمومیت شدند که توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید طباطبایی باغملک انتقال یافتند.

مونوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو و بی مزه است که اغلب به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می شود، زیرا این ویژگی ها تشخیص آن را دشوار می سازند.

مونوکسید کربن به واسطه سوختن گاز، چوب، پروپان، زغال چوب یا دیگر انواع سوخت از طریق پیشرانه های احتراقی، لوازم خانگی یا سیستم های گرمایشی تولید می شود.

در شرایطی که این منابع به طور معمول یک نگرانی محسوب نمی شوند، اما اگر خودرو در فضایی بسته در حال کار باشد، یا سیستم گرمایشی دچار نقص بوده یا از آن به درستی استفاده نشود، میزان مونوکسید کربن می تواند به سطوح سمی و خطرناک افزایش یابد، که مسمویت فرد یا افرادی که در آن نزدیکی قرار دارند را به همراه دارد.

هنگامی که بدن بیش از اندازه مونوکسید کربن تنفس کند، این گاز در خون جایگزین اکسیژن می شود. بدون اکسیژن، سلول ها در سراسر بدن می میرند، و فعالیت اندام ها متوقف می شود. هر ساله هزاران نفر در سراسر جهان جان خون را به واسطه تنفس گاز مونوکسید کربن از دست می دهند

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا