زنجان

مسیر پرحادثه دانشگاه زنجان اصلاح می‌شود/ شرکت ملی آزاد راه زنجان – تبریز به تعهدات خود عمل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، عبدالحسین علی‌اکبری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، مبلغ مصوبات بخش حمل و نقل استان را ۳۸۳ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۵۰ هزار تن آسفالت در محورهای استان پخش و بخش‌های آسیب دیده لکه‌گیری شده است، افزود: محورهای استان ۲۸ راهدارخانه ثابت و سه راهدارخانه سیار دارد.

وی از خط‌کشی ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر از محورهای استان و همچنین تعمیر نصب ۱۷ کیلومتر گاردریل خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته ۸۹۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی هم در محورهای استان تهیه و نصب شده است.

علی‌اکبری با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل استان زنجان ۲۵۲ دستگاه انواع ماشین آلات در اختیار دارد، تصریح کرد: این اداره کل در صورت نیاز از ماشین‌‌آلات بخش خصوصی هم برای پاکسازی و رفع موانع استفاده می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان زنجان با بیان اینکه چند سال پیش ۱۱۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان شناسایی شده بود، گفت: از این مجموع ۱۱ نقطه بسیار حادثه‌خیز بودند که اقدامات انجام شده برای اصلاح آنها بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر این پروژه ها به پایان برسد باید نسبت به رفع مشکلات دیگر نقاط هم اقدام شود.

وی از شناسایی ۸۷ نقطه پرحادثه جدید در محورهای استان خبر داد و گفت: مسیر معروف به ورودی دانشگاه زنجان که یکی از نقاط پرحادثه استان زنجان محسوب می‌شود در حال حاضر ۲۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای اصلاح دارد و در مرحله مناقصه برای انتخاب پیمانکار برای اصلاح این نقطه است.

علی‌اکبری با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان از راه آسفالت استفاده می‌کنند، افزود: امسال هم از محل اعتبارات  مختلف از جمله محرومیت‌زدایی ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای محورهای استان زنجان بودجه مصوب برای ۴۵ پروژه تعریف شده وجود دارد و در دست اجرا است.

علی اکبری با تاکید بر نقش مجتمع‌های رفاهی در آسایش کاربران جاده‌ها گفت: ۲۵ مجتمع رفاهی در محورهای استان فعال است و برای ۲۱ باب نیز موافقت اصولی صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه عادی شدن ترددها در محورهای استان زنجان، آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای هم افزایش یافته است، تصریح کرد: این آمار سال گذشته تحت تاثیر کاهش ترددها قرار گرفته بود.

وی میزان کالای جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل استان زنجان را ۹.۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این آمار در طی هشت ماه گذشته از سال جاری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.

علی‌اکبری تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط حمل و نقل عمومی استان زنجان را ۵۹۹ هزار و ۱۸۲ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد مسافر توسط یک هزار و ۷۱۰ راننده و با استفاده از ۹۲۰ دستگاه ناوگان جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار برگزیده های ایران در مورد وضعیت محور زنجان ارمغانخانه گفت: واقعیت این است که این محور روستایی است و کاربران آن اگر سرعت پیش‌بینی شده برای این محور را رعایت نکنند،دچار مشکل خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از مسیر ۸۵ کیلومتری زنجان به ارمغانخانه از طرف زنجان تا فرودگاه و ۱۰ کیلومتر هم از انتهای این مسیر شده ارتقا یافته است، ادامه داد: کاربران این جاده تا زمان ارتقای آن باید سرعت‌های پیش‌بینی شده برای آن را رعایت کنند.

علی‌اکبری با بیان اینکه پیشنهاد ارتقای مسیر زنجان و ارمغانخانه تا خود ارمغانخانه داده شده و جزو مطالبات است، افزود: ترافیک در این مسیر بالا رفته و باید نسبت رفع مشکلات این محور اقداماتی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات محور آزادراه زنجان به تبریز گفت: ۹۰ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان زنجان قرار دارد و سوال مربوطه در مورد بهسازی و لکه‌گیری این محور باید از مسؤولان شرکت ملی آزاد راه زنجان – تبریز  پرسیده شود که در این رابطه قراردادی هم با یک پیمانکار منعقد شد ولی سرمایه‌گذار این محور به این قرارداد عمل نکرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تسهیلات پرداختی به رانندگان برای نوسازی ناوگان گفت: استقبال از این تسهیلات بنا به دلایلی از جمله بالا بودن قیمت‌ها قابل توجه نبود و در کل دربرای استان زنجان زیر صد دستگاه از این تسهیلات استفاده شد.

محور زنجان به ارمغانخانه روستایی است

همچنین معاون راهداری اداره‌کل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر روستایی بودن محور زنجان به ارمغانخانه افزود: مردم باید در رانندگی این مسیر دقت لازم را داشته باشند.

جواد یوسفی با بیان اینکه بر اساس آمار ۴۰ درصد از حوادث رانندگی در آزادراه‌ها روی می‌دهد، افزود: واقعیت این است که تا فرهنگ رانندگی ارتقا نیابد تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن نیز کاهش نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه هرجا تصادفی روی دهد به فرض راننده‌ای چرت بزند و تلفات آن بیشتر از سه نفر باشد نقطه حادثه‌خیز محسوب می‌شود، ادامه داد: در این رابطه راه‌های دیگری باید مد نظر باشند چرا که اگر راه‌های روستایی را هم به آزادراه ارتقا دهیم آمار تلفات در آنها نیز بالا خواهد رفت.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تاکید کرد: من ادعا می‌کنم اگر همه راه‌های روستایی هم آزادراه شوند آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی کاهش نمی‌یابد.

 

آمار ۱۷۹ نفری تلفات سوانح رانندگی در زنجان

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار برگزیده های ایران در مورد کنترل اتوبوس‌های مسافربری گفت: کنترل دروازه‌ای ناوگان بر عهده این اداره کل است اما این اداره کل اجازه قانونی برای کنترل ناوگان در مسیر را ندارد و این وظیفه بر عهده نیروی انتظامی است.

محمدرضا مدقالچی با بیان اینکه نیروی انتظامی نظارت را انجام و موارد تخلف را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ارائه می‌کند گفت: جرائم مد نظر برای متخلفان در مسیر مشخص است و در موارد اثبات تخلف که محرومیت از فعالیت برای فرد یا شرکت، بسته به نوع تخلف اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس‌ها) با مقصد و مبدا تهران باید از آزاد راه تردد کنند، افزود: تردد اتوبوس در محورهای روستایی ممنوع است و اگر ثابت شود که اتوبوس از مسیر خود خارج و در مسیرهای فرعی اقدام به تردد می‌کنند برخورد لازم با رانندگان متخلف انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با توصیه به مسافران برای گزارش تخلفات احتمالی رانندگان اتوبوس‌ها در مسیر حرکت گفت: سامانه‌های متعددی برای انتقال این تخلفات وجود دارد.

وی آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را طی هفت ماه گذشته از سال جاری را بر اساس آمار پزشکی قانونی را ۱۷۹ نفر اعلام کرد و افزود: این حوادث ۳هزار و ۷۴۲ مصدوم هم داشته است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/م


 2021-12-20 10:06:50

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا