کردستان

مشارکت حداکثری، پشتوانه‌ای محکم برای نمایندگان در قانونگذاری و اصلاح قانون است

مشارکت حداکثری، پشتوانه‌ای محکم برای نمایندگان در قانونگذاری و اصلاح قانون است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در نشست تبیینی کارکنان منابع طبیعی و امور آبخیزداری استان کردستان با موضوع انتخابات و لزوم مشارکت مردم، عنوان کرد: انتخابات مجلس به لحاظ بین المللی و ملی از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ انتخابات سبب می شود تا نمایندگان مجلس با پشتوانه مردمی به صورت ریشه ای مشکلات را حل کنند و از منظر جهانی هم مستبدان جهان نمی‌توانند موضع‌گیری هایی علیه کشورمان داشته باشند.

وی افزود: همانطور که امام راحل(ره) فرمودند مجلس در راس امور است، بنابراین مجلس به پشتوانه مردمی نیاز دارد و هرچه مشارکت مردم پای صندوق‌های رای بالاتر باشد، نمایندگان با دستی بازتر و پشتوانه ای محکم تر اقدام به قانونگذاری و یا اصلاح قانون می کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: جمهوری اسلامی چهار دهه برگزاری انتخابات ها را با مشارکت و همراهی همه جانبه مردم و با هدف عزت و کرامت ملی و استمرار پیشرفت کشور تجربه کرده است و امسال نیز در ۱۱ اسفندماه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز همینگونه خواهد بود.

حسینی خاطرنشان کرد: مردم استان کردستان نشان داده اند همواره پرشور در صحنه حضور دارند و امید است تلاش مسئولان نظام در خدمت به مردم نتیجه بخش و مستمر باشد و این مشارکت ملی و همبستگی مردم در عرصه انتخابات می‌تواند نقش اثرگذاری در سرعت بخشیدن به مسیر پیشرفت و آبادانی کشور داشته باشد.

وی تأکید کرد: کلید مشارکت مردم در انتخابات، اعتماد عمومی است و عدم مسئولیت پذیری نخبگان و گروه‌های سیاسی در زمان پذیرش مسئولیت باعث آسیب رساندن به اعتماد عمومی می‌شود و اگر اعتماد عمومی آسیب ببیند مشارکت مردم نیز کاهش پیدا می‌کند.

حسینی با اشاره به نقش نخبگان در ارتباط میان حاکمیت و مردم هم گفت: اعتماد میان مردم و حکومت می‌تواند توسط نخبگان ‌تنظیم شود و این موضوع در مشارکت تأثیر گذار است. یکی از کار ویژه‌های نخبگان و احزاب، بازسازی مداوم بین حکومت و خودشان و همچنین خودشان و حکومت است و یکی از کار ویژه‌های دیگر میانجی‌گری میان مردم و حکومت است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، تاکید کرد: البته ناگفته نماند که به هر میزانی مشارکت مردم بالا باشد، امپریالیسم نا امید خواهد شد.

حسینی در ادامه با اشاره جنگ شناختی و ادراکی دشمن علیه نظام اسلامی، با تأکید بر اینکه دشمنان با روش های مختلف در صدد دشمنی با ایران هستند و به مردم فشار می آورند، گفت: علی رغم تمام دشمنی ها، ایران اسلامی به توفیقات فراوانی دست پیدا کرده است و ادامه دار بودن این توفیقات وابسته به حضور مردم در صحنه های مختلف است.

وی افزود: زمانی اختیار مملکت ایران در دستان آمریکا بود اما امروز کار به جایی رسیده است که همین آمریکا اعلام می کند ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم و این نشانگر قدرت و صلابت ایران اسلامی در جهان و منطقه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، اظهار داشت: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان می گویند امسال آخرین سال عمر انقلاب اسلامی است اما می بینیم که ایران اسلامی روز به روز قدرتمند تر شده است.

حسینی گفت: البته ناگفته نماند که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و تمام تلاش دولتمردان بر این است تا مشکلات مردم و جامعه را کاهش دهند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکرد فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مردم کُرد از دیرباز محجبه‌ترین پوشش‌ها را داشته‌اند اما امروز تبلیغات رسانه ای معاندین این هویت فرهنگی غنی را به چالش کشیده اند و می خواهند فرهنگ و تمدن مردم کُرد را عریان جلوه ابزارک مشارکت حداکثری، پشتوانه‌ای محکم برای نمایندگان در قانونگذاری و اصلاح قانون است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا