کردستان

مشاور رئیس جمهوردر امور اقوام: مردم منطقه کردی عاشق انقلاب اسلامی هستند/تشکیل هسته مشورتی در کردستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، ماموستا عبدالسلام کریمی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید کردستان که با حضور وزیر کشور در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: از تلاش‌های استاندار سابق کردستان که به راستی انسانی فهیم بود و مهمترین دغدغه ایشان توسعه کردستان بود، تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم نه عبادت بلکه یکی از بزرگترین عبادت‌ها است، افزود: مرحوم حاج احمد آقا می‌گفت «من هر موقع سخنرانی‌های امام را گوش می‌کردم به یاد ندارم که حتی در یک سخنرانی کلمه مردم و مردم‌داری را تکرار نکرده‌ باشند» لذا خدمت به مردمی که ولی‌نعمت نظام بوده و پست و مقام امروز ما به برکت وجود آنهاست یک تکلیف و ضرورت است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: مردم حق بزرگی به گردن مسئولان دارند، حق مردم بیش از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم چرا که آنها صاحبان اصلی انقلاب هستند.

کریمی تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران در تمام پیچ و خم‌های انقلاب همواره در صحنه بوده و با وجود تمام مشکلات و کم‌ لطفی‌هایی که دیده‌اند، هرگز کم نگذاشته‌اند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: مردم خانواده خدا محسوب می‌شوند و بزرگترین مسئولیت ما در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی خدمت صادقانه و بی‌منت به همین مردم است.

وی با بیان اینکه خدمات زیادی در طول بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب انجام گرفته ولی مردم شایسته خدمت بیش از این هستند،  عنوان کرد: ما باید با تمام وجود به صورت جهادی در خدمت مردم باشیم، چرا که رضایت خداوند از کسانی که در  هر جایگاه و مقامی هستند بعد از رضایت مردم از آنها حاصل خواهد شد.

وی به فرازی از دستور امام علی(ع) به مالک اشتر گریزی زد و اضافه کرد: این دستور منشور اخلاقی، سیاسی و اجتماعی برای همه مسئولان است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اضافه کرد: امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند «ای مالک دل و درون خود را لبریز از عشق و محبت به مردم بکن» و می‌طلبد با این دید همه ما باید حرکت کنیم.

کریمی گفت: در قبال قانون اساسی همه مردم یکسان و برابر هستند و تمایزی به جهت شهری و روستایی، بومی و غیربومی و زن و مرد و شیعه و سنی وجود ندارد همه در پیشگاه قانون برابر هستیم لذا نباید دیوارکشی و مانع‌تراشی صورت بگیرید.

کریمی با تاکید براینکه همه ما ایرانی و سربازان نظام اسلامی هستیم، افزود: همه در نظام اسلامی برابر هستیم اگر قرار به دیوارکشی وجود دارد این دیوارکشی ما بین ما و دشمنان نظام و ظالم و مظلوم خواهد بود.

وی اضافه کرد: مردم کردستان و بالاتر از آن به تعبیر مقام معظم رهبری مردم مناطق کردی عاشق ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اذعان کرد: همه در کردستان برادر دینی هستند و برای توسعه این استان نیاز به همدلی و اتحاد هستیم باید با انسجام و برادری زمینه رفع مشکلات و محدودیت‌ها را فراهم کنیم.

وی در پایان اذعان کرد: عزیزانی در ستادهای رئیسی تلاش کرده‌اند انتظار این است که این افراد هسته مشورتی استاندار کردستان را تشکیل دهند و به عنوان مشاوران دلسوزی در کنارتان حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا