اخبار روز

مشاور زلنسکی پرچم برند فرانسوی را نماد تهاجم خواند!

مشاور زلنسکی پرچم برند فرانسوی را نماد تهاجم خواند!

به گزارش راشا تودی، در هفته مد پاریس نماد و پرچم برند لویی ویتون نمایش داده شد و این برند بدین طریق تبلیغ خود را برای مخاطبان پخش کرد؛ پرچمی با خطوط آبی و قرمز و نماد “وی” (V) به رنگ سفید که بیانگر لوگوی این برند (LV) می‌باشد.

این پرچم دست کم از سال ۲۰۱۴، مدت‌ها قبل از تشدید درگیری میان روسیه و اوکراین در سال گذشته، بر فراز فروشگاه اصلی این برند در پاریس به اهتزاز درآمد و نقش آن بر روی برخی از محصولات این برند از جمله تی‌شرت‌ها، سویشرت‌ها و کیف‌ها شکل گرفته است؛ در واقع برند لویی ویتون حداقل از سال ۱۹۰۱ از لوگوی V استفاده کرده و شاهد ثبت آن بر روی محصولاتش بوده‌ایم.

اما با این حال، میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برند لویی ویتون را به باد انتقاد گرفت و ادعا کرد که این شرکت تلاش می‌کند تا به پرچم روسیه به رنگ قرمز، آبی و سفید اشاره کند و نماد V علامتی است که توسط ارتش این کشور استفاده می‌شود.

وی در توییرش نوشت: «تمرکز خانه مد لویی ویتون بر تازه‌ به‌دوران‌ رسیده‌های روسیه علنا نشان می‌دهد که این برند با نماد تهاجم بازی می‌کند. وقتی چیزهای لوکس غرق خون شوند، بو را بهتر می‌فهمند، درست است لویی ویتون؟!»

اگرچه پرچم لویی ویتون و روسیه تا حدودی شباهت دارند اما پرچم این برند فرانسوی آبی و قرمز و سفید با خطوط عمودی هستند اما پرچم روسیه به صورت افقی و رنگ سفید در بالای آن، سپس آبی در وسط و قرمز در پایین قرار دارد. جدای از این مورد، ارتش روسیه از نماد V برای “قدرت در صداقت” و از نماد Z  برای پیروزی استفاده می‌کند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا