کردستان

مشکلی بابت تامین برق پایانه مرزی باشماق وجود ندارد

مشکلی بابت تامین برق پایانه مرزی باشماق وجود ندارد

به گزارش برگزیده از سنندج، احمد حیدری معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو در جریان بازدید از مرز باشماق مریوان از اقدامات انجام گرفته برای ایجاد زیر ساخت های لازم در این مرز قدردانی کرد و اظهار داشت: امکانات و زیرساخت های خوبی در مرز باشماق مریوان جهت تسهیل در امر تردد زائران اربعین فراهم شده است.

وی با بیان اینکه افزایش تردد زائران اربعین در سال های گذشته باعث ازدحام جمعیت در دیگر مرزهای کشور شده بود، افزود: جهت سهولت در تردد زوار، برای دومین سال متوالی مرز باشماق مریوان برای تردد تعیین شده است.

حیدری استقبال خوب مردم کردستان از زائران را مایه مباهات دانست و گفت: همدلی و یکدلی خاصی را از مردم شیعه و سنی استان شاهد بودیم و این غیورمردی مردم کردستان برای همیشه زبانزد است و به داشتن چنین مردمی افتخار می‌کنیم.

معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به زیرساخت های ایجاد شده در مرز باشماق اشاره کرد و گفت: تامین آب و برق لازم در این مرز به گونه ای انجام شده که علاوه نیاز زائران اربعین در این روزها ، امکان استفاده دائم و روزانه برای مردم شهر مریوان نیز را داشته باشد.

وی در ادامه اذعان کرد: چندین حلقه چاه نیز برای تامین آب پایدار و بهداشتی درمرز ایجاد شده است ضمن اینکه در زمینه فاضلاب نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و کماکان در دست اقدام است.

حیدری با تاکید بر اینکه پایداری و ارتقا لوله فاضلاب در شهر مریوان و پایانه مرزی باشماق جزو برنامه های وزارت نیرو است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصی برای تامین آب و برق در شهر مریوان و پایانه مرزی باشماق وجود ندارد.

وی از ایجاد ۸ فیدر در پست برق مریوان ۲ خبر داد و گفت: جهت تامین برق پایدار در محور خروجی دیگر استان ها به سمت مرز باشماق و دیگر نقاط استان، روشنایی لازم ایجاد گردیده است ضمن اینکه تامین برق مورد نیاز کلیه مواکب ، بیمارستان ها و سایت های مخابراتی و قرارگاه صدا و سیما به خوبی انجام شده است.

معاون مالی، حقوقی و مجلس وزارت نیرو با اشاره به اینکه تامین برق به واسطه اتصال به گیت ها و عبور و مرور زائران از اهمیت زیادی برخوردار است، تاکید کرد: تا امروز قطعی برق ناشی از کمبود نیرو در پایانه های مرزی نداشته ایم اما برای مواقع اضطراری، برق پدافندی با دیزل ژنراتور نیز پیش بینی شده است.

حیدری در پایان اظهار کرد: برنامه وزارت نیرو پایداری آب و برق در استان کردستان است و در جلسه اخیر مسئولین استان با وزیر نیرو نیز تصمیمات خوبی برای استان گرفته شد که یکی از این تصمیمات، ایجاد تصفیه خانه آب برای شهر مریوان است.

گفتنی است در بازدید از مرز باشماق مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران، فرماندار مریوان ، مدیران عامل صنعت آب و برق کردستان ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای غرب و تعدادی از مدیران شهرستان مریوان حضور داشتند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا